پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 189520 تاریخ : 1395/02/24-15:10:08
,9,16,
تا زمانی که تعرفه ها عادلانه نباشد،زیرمیزی ادامه دارد

تا زمانی که تعرفه ها عادلانه نباشد،زیرمیزی ادامه دارد

رییس جامعه جراحان کشور در پی انتشار خبری از نایب رییس جامعه جراحان، گفت: تا زمانی که تعرفه ها عادلانه نباشد، زیرمیزی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اول هفته نشستی خبری به مناسبت برگزاری چهلمین کنگره جامعه جراحی برگزار شد که طی آن نایب رئیس جامعه جراحان بدون هیچ مقدمه ای نمکی بر زخم سرپوش گذاشته ی مشترک بیماران و جراحان پاشید. البته اظهار نظر وی با دامن زدن خبرنگاران سر و صدایی به پا کرد.

 
کاظم عباسیون نایب رئیس جامعه جراحان کشور در این نشست خبری گفت: تعرفه جراحی در سال 80 با ارزش K ضریب 34 تومان بود و در نهایت به 38 تومان افزایش یافت اما اکنون با گذشت 10 سال هنوز ثابت است.در صورتی که باید با توجه به نرخ تورم 150 هزار تومان باشد.
 
جای شکی برای تایید این صحبت وجود ندارد اما موضوع جایی خبرساز شد که عباسیون عنوان کرد: وقتی تعرفه عادلانه نیست هرچه پزشک می‌گیرد حقش است حالا این می‌خواهد رو میزی باشد یا زیر میزی.
 
صدور اطلاعیه  رییس جامعه جراحان
در پی انتشار این صحبت ها، پس از مراسم ،جمله "پزشک هر چه زیرمیزی بگیرد حقش است" تیتر اول سایت های خبری شد تا اینکه روز بعد رییس جامعه جراحان ایران، در واکنش به اظهارات نایب خود ،اطلاعیه ای به نمایندگی از جامعه جراحان ایران صادر کرد.
 
مبنی بر این اطلاعیه، ایرج فاضل اظهارات عنوان شده در حاشیه نشست خبری جامعه جراحان ایران در مورد زیرمیزی را نظر شخصی خواند و گفت: به هیچ وجه خبر منعکس شده نظر جامعه جراحان نیست.
 
وی افزود: جامعه جراحان ایران پدیده زیرمیزی را به هر شکل آن مردود می داند ولی معتقد است باید همانند سایر ناهنجاری های اجتماعی، عوامل به وجود آورنده آن از جمله تعرفه های ناعادلانه اصلاح شود.
 
رابطه مالی میان پزشک و بیمار باید قطع شود
با ایجاد موجی از پیگیری ها، خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان، برای یافتن پاسخی شفاف ،اصل مطلب را در روز چهارشنبه از کاظم عباسیون جویا شد.وی پاسخ داد: سخنرانی روز شنبه کافی بود و دیگر تمایلی به مصاحبه در این خصوص ندارم.
 
سروش صحت، دبیر علمی کنگره جامعه جراحان عمومی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جوامع سالم ارتباط مالی میان پزشک و بیمار برقرار نیست. در کشور ما نیز بیمار نباید تصور کند پزشک در ازای کاری که انجام می دهد حق الزحمه دریافت می کند.
 
وی در خصوص پدیده زیرمیزی عنوان کرد: پدیده زیر میزی سرم نمی شود و علت این نامگذاری را نمی دانم.
 
دبیر علمی کنگره جامعه جراحان عمومی نظر خود را در خصوص صحبت دکتر عباسیون اینگونه بیان کرد: صحبت وی تحریف شد. دولت با به میان آوردن بیمه ها قصد دارد مسئولیت سلامت مردم را برعهده گیرد اما نمی گویم این قوانین درست یا غلط هستند.
 
وزارت بهداشت پیگیری می کند
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقل قول هایی در خصوص دریافت های غیرقانونی پزشکان اظهار کرد: وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، جامعه جراحان و انجمن های علمی برای مقابله با دریافت های غیرقانونی، پیمانی با یکدیگر دارند تا لباس پاک و سفید جامعه پزشکی را از هرگونه لکه ای دور نگه دارند. 
 
وی افزود: مانند گذشته به فعالیت خود برای مقابله با هرگونه دریافت غیرقانونی ادامه می دهیم.البته در بخش دولتی دریافت های غیرقانونی حذف شد و در بخش خصوصی در شهرستان ها به میزان ناچیز رسیده و در تهران نیز بیش از 95 درصد کاهش یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه این پرداخت ها از نظر وزارت بهداشت غیرقانونی و ممنوع است، عنوان کرد: جلسات روزانه در این زمینه را ادامه می دهیم .
 
از شنیدن واژه زیرمیزی کهیر میزنم
ایرج فاضل رییس جامعه جراحان در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جو ایجاد شده بیان کرد:از شنیدن واژه زیرمیزی کهیر میزنم و تکرار مکررات کسالت آور است. پیگیری این موضوع شما را به جایی نمی رساند.
 
وی یادآور شد: بروز این پدیده حاصل تعرفه هایی است که هیچ وقت عادلانه نبوده است.
بحث اینجاست که آیا مقصر راکد ماندن تعرفه های پزشکی علی رغم افزایش نرخ تورم، بیماران هستند؟ یا اگر زیرمیزی گرفتن حق پزشکان است ،آیا زیرمیزی دادن نیز وظیفه ی مردم است؟
 
 
گزارش از یاسمن قاسمی
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران