پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253386 تاریخ : 1395/10/12-08:56:57
,10029,
بیکاری نیروهای داروخانه‌ها به دلیل بدهی بیمه‌ها آغاز شد

بیکاری نیروهای داروخانه‌ها به دلیل بدهی بیمه‌ها آغاز شد

مشاور مالی و مالیاتی انجمن داروسازان ایران با اشاره به آغاز بیکار شدن و تعدیل نیروهای داروخانه‌ها به دلیل بدهی بیمه‌ها نسبت به فروش گذاشتن داروخانه‌ها و کاهش سطح خدمت رسانی دارویی به بیماران هشدار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد حسین عمارتی بخشایش ، با اشاره به اینکه تاخیر پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر برای بیمارستان‌ها و علی‌الخصوص برای داروخانه‌ها مشکلات عدیده مالی ایجاد کرده است، اظهار داشت: داروخانه‌ها در مرحله نخست دچار گرفتاری مالی و برگشتی چک‌ها و هم اکنون در مرحله ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

مشاور مالی و مالیاتی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: این گونه مشکلات مالی برای داروخانه‌ها برای بیمارستان‌ها نیز صدق می‌کند، زیرا بیمه‌ها به بیمارستان‌ها نیز بدهی‌های زیادی دارند. در مجموع داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها دچار گرفتاری نقدینگی شدند و این مسئله مسلماً به چرخه حوزه سلامت آسیب وارد می‌کند.

عمارتی با بیان اینکه هم اکنون بیمه سلامت ایرانیان بالغ بر 8 ماه و تامین اجتماعی نیز در حدود 5 معوقات و بدهی‌های خود را به داروخانه‌ها پرداخت نکردند، افزود: بنابراین به طور میانگین داروخانه‌ها 6 ماه از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند و ادامه این روال باعث درماندگی مالی و تشدید ورشکستگی داروخانه‌ها می‌شود.

مشاور مالی و مالیاتی انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه این مشکلات باعث شده است تا تعدیل نیروها در بیمارستان‌ها و علی‌الخصوص داروخانه‌ها شروع شود، عنوان کرد: مسلماً تعدیل نیرو یعنی افزایش بیکاری و این مقوله نیز باعث مشکلات روحی و روانی در اجتماع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود ما درخواست داریم تا با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر هرچه زودتر مشکل معوقات و طلب‌های داروخانه‌ها برطرف شود زیرا به مرحله‌ای رسیدیم که برخی صاحبان داروخانه‌ها قصد فروش داروخانه‌های خود را دارند که این مسئله می‌تواند برای حوزه سلامت و روند خدمت‌رسانی به بیماران خطرناک باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران