پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 7400 تاریخ : 1391/11/14-08:34:00
,9,17,21,
بیمارستان‌های دولتی در یک قدمی خصوصی شدن

بیمارستان‌های دولتی در یک قدمی خصوصی شدن

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،گفت: در صورت تحقق واگذاری مدیریت بیمارستانها به کارکنان شرایط حوزه سلامت برای مردم سخت‌تر و دشوارتر می‌شود

 

.

حسن تأمینی‌لیچایی  با یادآوری موضوعات مطرح شده مبنی‌بر واگذاری مدیریت بیمارستان‌های دولتی به کارکنان و پرسنل بیمارستان‌ها، گفت: واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها یکی از سیاست‌های اصلی طریقت‌منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه موضوع واگذاری مدیریت بیمارستان‌های دولتی به کارکنان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده است، افزود: به‌طور حتم هیچ فردی با اصل واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها به کارکنان مخالف نیست اما در شرایط کنونی این اقدام به صلاح بیمارستان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها به کارکنان، ذهنیت این مراکز را به سمت خصوصی شدن می‌برد، تصریح کرد: در صورت تحقق این موضوع شرایط حوزه سلامت برای مردم سخت‌تر و دشوارتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها به کارکنان خود به خود چالش بزرگی را برای مردم به وجود می‌آورد، گفت: ‌با توجه به اینکه خیلی از بیمارستان‌ها بیش از یک سال کارانه نگرفته‌اند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید به‌دنبال پرداخت مطالبات این افراد باشد.

تأمینی‌لیچایی ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصور می‌کردند که  با آمدن سرپرست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، دولت اعتبارات حوزه سلامت را اختصاص می‌دهد، اما متأسفانه این موضوع محقق نشده است.

وی با تأکید بر تشکیل بیمارستان‌های دولتی به صورت هیأت امنایی، یادآور شد: به‌طور حتم بیمارستان‌ها باید به سمت هیأت امنایی شدن گام بردارند، اما برای اجرای این کار باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مسئولان رده بالای حوزه سلامت باید برای رفع مشکلات این حوزه به شکل هدفمند و واقعی تلاش کنند، افزود:‌ حوزه سلامت با جان مردم در ارتباط است، از این‌رو باید برای نجات این حوزه تلاش کرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 578
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران