پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350986 تاریخ : 1397/03/29-14:24:48
,17,22,
بیمارستان رازی بانه تا سه ماه آینده تجهیز می شود

معاون امور علمی، ‌فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:

بیمارستان رازی بانه تا سه ماه آینده تجهیز می شود

معاون‌ امورعلمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا پایان شهریور امکانات مورد نیاز برای بیمارستان رازی بانه براساس برنامه سطح‌بندی شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از بیمارستان جدید‌الاحداث رازی با اشاره به توزیع عادلانه منابع با توجه به نیاز منطقه اظهار داشت: این مرکز درمانی به همه تخصص ها، امکانات و تجهیزات پزشکی تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان رازی دارای استانداردهای خوبی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص این بیمارستان برنامه سطح‌بندی شده جامعی دارد.

دکتر نمکی تاکید کرد: نظام ارائه خدمات در بهداشت و درمان کشور از کشورهای همجوار پیشرفته تر است و یکی از مجهزترین بخش ها در خدمات پزشکی را در منطقه داریم که بیماران زیادی از کشورهای همسایه از خدمات درمانی ما بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان کردستان در بخش‌های مختلف گفت: با توجه به ظرفیت های گسترده اقلیمی، جغرافیایی، علمی، اقتصادی و فرهنگی، کردستان می‌تواند به یکی از قطب های کشور در جذب توریسم به‌ویژه توریسم سلامت تبدیل شود.

معاون‌ امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص اختصاص امکانات ام آی آر در این بیمارستان افزود: بخش ام آی آر در شرایط فعلی با پذیرش کمتر از 100 نفر در روز برای بخش خصوصی و دولتی صرفه اقتصادی ندارد لذا فعال کردن این بخش در بانه امکان‌پذیر نیست.

دکتر نمکی اضافه کرد: تا زمان تامین تخصص‌های مورد نیاز برای بیمارستان رازی بعضی از تخصص‌ها به صورت گردشی در بانه خدمات خود را به بیماران ارائه خواهند کرد.

وی درخصوص استخدام نیروی انسانی در این مرکز درمانی یادآور شد: در استخدام نیروها، اولویت با افراد بومی، کار‌آزموده و واجد شرایط است.

معاون‌ امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص اختصاص اعتبار به مدارس شبانه‌روزی هم گفت: 10 میلیارد ریال برای کمک به هزینه‌های دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و سرانه دانش‌آموزی شهرستان بانه اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین برای حل مشکل تراکم دانش آموزی در بانه، طرح توسعه مراکز آموزشی ابتدایی و متوسط اول از سوی آموزش و پرورش تعریف و در روستاهای بزرگ مجتمع‌های آموزشی با امکانات رفاهی و فضای ورزشی احداث می‌شود.

دکتر نمکی با اشاره به اهمیت بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان باز مانده یادآور شد: برای بازگشت مجدد دانش آموزان به ادامه تحصیل باید مکانیزهای لازم توسط آموزش و پرورش تعریف شود ضمن اینکه در بخش اعتبار، از آنها حمایت می‌کنیم.

بیجار مرکز تحقیقات قوچ و میش ایران می‌شود

دکتر نمکی در این سفر همچنین در بازدید از سایت حفاظت شده بیجار با اشاره به پتانسیل طبیعی منطقه صلوات آباد بیجار و ظرفیت اکوسیستم این منطقه، گفت: سایت حفاظت شده بیجار مرکز تحقیقات قوچ و میش ایران می‌شود.

وی اظهار داشت: در کشور مرکزی برای تحقیقات ژنتیکی قوچ و میش وجود ندارد و این ظرفیت بالقوه در بیجار وجود است.

معاون‌ امورعلمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: برای تحقق این موضوع مهم، 50 میلیارد ریال اعتبار ویژه محوطه سازی، آسفالت راه دسترسی و سایر نیازهای فعلی سایت تصویب شده است.

وی با اشاره به نژاد قوچ و میش حفاظت شده تاکید کرد: باید محدودیت و حصار محل زندگی وحوش حذف شود تا مشکلات افزایش جمعیتی و سلامتی جنسی این گونه جانوری بر طرف شود.

دکتر نمکی یادآور شد: با افزایش نیرو و تعداد گشت و نظارت اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بیجار می‌توان امنیت شکار ممنوع را در منطقه و سایت حفاظت شده برقرار و حصار موجود را حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه تکثیر و پرورش آهو نیازمند یک دشت وسیع است، گفت: منطقه تپه ماهور سایت حفاظت شده مناسب پرروش آهو نیست و با حذف حصار منطقه این وحوش می توانند در منطقه با سلامتی زندگی کنند.

دکترنمکی در ادامه حضور در بیجار همچنین با تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان دیدار کرد و بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بازسازی و بهبود وضعیت ادارات این شهرستان در این دیدارها تصویب شد.

بازدید از طرح های عمرانی سقز

دکتر نمکی و هیات همراه همچنین در ادامه این سفر از برخی طرح های عمرانی از جمله؛ بیمارستان جدیدالاحداث، دانشکده علوم و فنون سقز و فرودگاه بازدید کردند.

وی پس از توضیحات پیمانکار پروژه بیمارستان 235 تختخوابی سقز، با بیان اینکه این پروژه یکی از نیازهای اساسی منطقه است، گفت: اعتبارات موردنیاز طرح را تامین می کنیم و لازمست پیمانکار با جدیت پروژه را به اتمام برساند.

وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی پروژه حسب اعلام پیمانکار، از مجری طرح خواست عملیات عمرانی را تا دی ماه امسال به اتمام برساند تا از دی ماه به بعد بعنوان بیمارستان منطقه‌ای بتواند به مردم خدمات درمانی تخصصی ارائه دهد.

دکتر نمکی همچنین ضمن بازدید از روند احداث دانشکده علوم و فنون سقز وابسته به دانشگاه کردستان گفت: ساخت این دانشگاه جهت تامین و تربیت نیروهای متخصص متناسب با نیاز منطقه امری ضروری است.

وی جایگاه منطقه‌ای، تاریخی و فرهنگی سقز را حائز اهمیت خواند و بر تسریع در اجرایی طرح های عمرانی و توسعه این شهرستان تاکید نمود.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، جایگاه منطقه‌ای، مرزی و فرهنگی سقز را حائز اهمیت خواند و بر تسریع در طرح‌های عمرانی و توسعه این شهرستان تاکید کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 411
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران