پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280008 تاریخ : 1396/03/06-14:37:43
,13,17,
بیش از 4 میلیون تن گندم ممتاز در کشور تولید می‌شود

بیش از 4 میلیون تن گندم ممتاز در کشور تولید می‌شود

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از 4 میلیون تن گندم ممتاز در اقلیم گرم و خشک، معتدل و گرم و مرطوب کشور تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پروتئین موجود در گندم تولیدی کشور بسیار مطلوب است افزود: افرادی که کیفیت گندم تولیدی در کشور را زیر سوال می‌برند هدف واردات را دنبال می‌کنند.

وی گفت:اینکه گفته می‌شود گلوتن گندم پایین است بهانه است و در کشور بیش از 600 هزار تن نیز گندم دروم با کیفیت بالا تولید می‌شود.
مجری طرح گندم افزود: هم اکنون در مزارع کشور 44 رقم بذر اصلاح شده گندم آبی و 16 رقم نیز بذر اصلاح شده گندم دیم کشت می‌شود که تمام نیاز اصناف، صنایع و خبازی را تامین می‌کند.
اسفندیاری پور گفت: بطور مثال بذر گندم مهرگان 8 /13 درصد پروتئین دارد که عدد بسیار خوبی است.
وی تاکید کرد: ادعای افرادی که می‌گویند پروتئین و گلوتن گندم تولید داخل پایین است را رد می‌کنیم این حرف صحیح نیست و خلاف منافع ملی است.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: خرید تضمینی گندم از اواخر اسفند آغاز شده است و تاکنون پول کشاورزان به ازای خرید هر کیلو گندم 1300 تومان به محض وارد شدن به سامانه تمام و کمال پرداخت شده است.
اسفندیاری پور گفت: میزان بذوری که در مزارع گندم توزیع شده است در سال 92 حدود 290 هزار تن بود که امسال به 472 هزار تن افزایش یافته است.
وی افزود: در مزارع گندم جدیدترین نوع سموم که در کشورهای اروپایی است استفاده می‌شود و این نهاده‌ها در دسترس کشاورزان قرار دارد.
مجری طرح گندم گفت: از لحاظ تامین کود و مواد مغذی هیچگونه کمبود و محدودیتی وجود ندارد.
اسفندیاری پور با بیان اینکه روش انباری تحت فشار در مزارع گندم توسعه یافته است افزود: اجرای طرح توسعه روشهای نوین آبیاری وارد چرخه خوداجرایی شده است بطوری که تاکنون 500 هزار هکتار از مزارع گندم تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.
وی درباره توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت:: از سال گذشته تاکنون 1600 دستگاه کمباین و 60 هزار دستگاه تراکتور، دنباله بند، ردیف کار و سم پاش جدید با تسهیلات بانکی به گندمکاران تحویل شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 366
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران