پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265493 تاریخ : 1395/11/07-09:46:08
,17,22,
بیش از 10هزار میلیارد ریال دربودجه 96 برای آب روستایی درنظر گرفته شد

مدیرعامل آب وفاضلاب:

بیش از 10هزار میلیارد ریال دربودجه 96 برای آب روستایی درنظر گرفته شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در بودجه سال 96 بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای توسعه آب روستایی در نظر گرفته شده که لرستان در این حوزه در اولویت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا به خرم آباد افزود: سال 96 سال خوبی در تخصیص بودجه آب و فاضلاب کشور است چراکه دولت توجه و حساسیت ویژه به حوه آب و فاضلاب و تخصیص اعتبارات به این حوزه دارد.

وی صیانت از آب های سطحی را از وظایف مهم شرکت آب و فاضلاب دانست و افزود: 2 اولویت از چهار اولویت مهم در برنامه 96 به آب و فاضلاب اختصاص یافته است. 
وی اظهار کرد: 95 درصد از مردم لرستان به سامانه شهری فاضلاب متصل هستند که اتصال مابقی مردم استان به این سامانه نیز انجام خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: شاخص برخورداری آب روستایی در لرستان از میانگین کشوری بیشتر است.
جانباز درخصوص مشکلات آب و فاضلاب لرستان گفت: مشکلاتی در آبرسانی به شهرهای بروجرد، کوهدشت و پلدختر وجود دارد که با دستور وزیر برطرف می شود. 
وی افزود: تصفیه خانه آب ازنا نیز از دیگر مشکلات استان لرستان است که از محل اعتبارات تنش آبی برطرف می شود. 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: قرارگاه خاتم الانبیا بدون دریافت وجهی از آب و فاضلاب کشور در طرح انتقال آب کاکارضا همکاری کرده است. 
وی اضافه کرد: در افق 1420 بیش از 150 هزار نفر در استان لرستان آبرسانی می شوند. 

**تعداد زیادی از روستاهای شرق خرم آباد مشکل آب آشامیدنی دارند 
استاندار لرستان نیز در این آیین با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب این استان گفت: شرق خرم آباد تعداد زیادی از روستاها مشکل آب آشامیدنی دارند. 
هوشنگ بازوند با تاکید بر لزوم احداث سد زیبا محمد لرستان افزود: فاز نخست طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا به خرم آباد امروز بهره برداری شد و تکمیل این طرح نیازمند احداث سد مخملکوه است. 

** بهره برداری از 70 درصد طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان 
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا نیز اظهار کرد: 70 درصد از 55 طرح اقتصاد مقاومتی مطرح شده در استان لرستان به بهره برداری رسیده است. 
نورالله صدرا افزود: در سال اقتصاد مقاومتی هفت سد لرستان با حجم 800 میلیون مترمکعب یا آبگیری یا بهره برداری شده اند. 
وی گفت: در همه حوزه ها به ویژه شهرهای دچار تنش آبی، طرح ها با شدت و سرعت بیشتری در جریان است. 
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: در مورد سد معشوره نیز وزیر درخواست کرد که با توجه به امکانات مستقر شده هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود چراکه این طرح یک مطالبه عمومی است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران