پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 293183 تاریخ : 1396/05/31-12:08:04
,14,
بیست و‌ هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، هر روز میزبان سه رویداد ویژه

بیست و‌ هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، هر روز میزبان سه رویداد ویژه

نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی امروز، در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از حضور ماه نساء شهسوارپور مادر صنایع دستی ایران، در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و اظهار داشت: ما از این بانوی فعال در عرصه صنایع دستی تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه نمایشگاهی که در دولت یازدهم برگزار کردیم، نمایشگاه رو به توسعه و پیشرفت بود و هیچ گاه رشد منفی نداشتیم. نمایشگاه‌ها نقش مهمی در اقتصاد صنایع دستی ایفا می‌کنند و سعی ما بر این بوده که نمایشگاه را تخصصی و حرفه‌ای‌تر کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: تلاش ما این است که وابستگی هنرمندان صنایع دستی به دولت را کاهش داده و آنها را به سمت بازار و مردم سوق دهیم. البته دولت از این هنرمندان حمایت خواهد کرد و وظایف خود را انجام می‌دهد.

نامورمطلق اضافه کرد: «نمایشگاه‌ها بخشی از برنامه‌های ما برای حمایت از صنایع‌دستی هستند و امیدواریم با توجه به تحولات صورت‌گرفته در دولت دوازدهم مانند ایجاد معاونت اقتصادی در برخی از وزارتخانه‌ها، همکاری مجلس و آمادگی شهرداری‌ها برای همکاری شاهد رشد و توسعه روز‌افزون برگزاری نمایشگاه‌ها باشیم.»

نامورمطلق در ادامه، در پاسخ به سؤالی درخصوص ثبت‌نام و پذیریش هنرمندان صنایع‌دستی، نیز گفت: «اقامت هنرمندان و تولیدکنندگان شرکت‌کننده در این نمایشگاه در دو هتل در تهران انجام می‌شود و این معاونت حمایت‌های ویژه‌ای از افراد شرکت‌کننده در این نمایشگاه دارد و البته به‌محض اعلام ثبت‌نام در این نمایشگاه شاهد بودیم که خیلی سریع ظرفیت شرکت در این نمایشگاه پر شد.»

پویا محمودیان، مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نیز در این نشست خبری، از قول مساعد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، برای بازدید از این نمایشگاه خبر داد.

محمودیان اضافه کرد: «همچنین یک فضای ویژه برای آموزش کودکان در این نمایشگاه و فضایی کاملاً ویژه به ”خانه ایرانی“ اختصاص داده شده که صفر تا صد این خانه از نماها و چیدمان‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است و امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی خانه بزرگ‌تری ایجاد شود.»

او در باره نام‌گذاری روزهای نمایشگاه نیز گفت: «در هفت روز کاری این نمایشگاه برای هر روز یک نام انتخاب شده و هر روز سه رویداد داریم که در روز اول که نامش ”روز پیوند با هنرمندان سینما“ است مراسمی با حضور ساره بیات، سفیر صنایع‌دستی ایران، برگزار خواهد شد.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران