پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279129 تاریخ : 1396/02/07-12:39:41
,17,
بی عدالتی مالیاتی مانع رونق تولید

بی عدالتی مالیاتی مانع رونق تولید

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های صنایع غذایی ایران :با توجه به نامگذاری سال و توصیه های رهبری باید حمایت از تولید امسال جدی تر شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , کاوه زرگران گفت :  تا زمانی که زیرساخت‌های قانونی وجود ندارد، قانونی که باعث باعث فشار بر تولید می‌شود، نباید اجرا شود.

وی ادامه داد: آمارهای اقتصادی رشد درآمدهای مالیاتی را نشان می دهد بطوریکه میزان افزایش درآمدهای مالیاتی کشور از میزان رشد اقتصادی متوسط کشور بالاتر بوده که بیانگر این است فشار مضاعفی بر بخش شفاف و شناسنامه دار اقتصاد کشور یعنی بخش تولید وارد شده است.
دبیرکل خانه صنایع غذایی ایران افزود: صنایع غذایی به دلیل اینکه قوت غالب مردم است کمتر دچار توقف تولید شده است زیرا واحدها تلاش می کنند تا سهم خود را در بازار حفظ کنند.
زرگران تصریح کرد: متاسفانه شرایط رکود در بنگاهها وجود دارد و میزان موجودی انبارها رو به افزایش است.
وی ادامه داد : فشار مضاعف بر تولیدکننده برای دریافت مالیات بیشتر، باعث می شود زیان انباشت کارگاهها و کارخانه ها بیشتر شود و به سمت ورشکستگی سوق یابند.
زرگران با اشاره به اینکه افزایش درآمد مالیاتی در شرایطی که بنگاهها هنوز از رکود خارج نشده اند ، افتخار نیست ، گفت : جای تعجب دارد از افزایش درآمدهای مالیاتی به عنوان برگ برنده نام ببریم.
دبیر کل اتحادیه صنایع غذایی ایران افزود: صنعت، شفافیت در حوزه و عملکرد مالیاتی کشور و تامین اجتماعی را می خواهد اما فشارها بر بخش دارای هویت و شناسنامه است.
زرگران تاکید کرد : عدالت مالیاتی در کشور برقرار نیست و افزایش درآمدها باعث می شود عمده کارخانه ها تعطیل شود.
وی ادامه داد : در حوزه غذا برندهای زیاد خارجی بدون مجوز واردات در سطح فروشگاه وجود دارد که به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
زرگران با اشاره به اینکه حجم بسیار زیادی از موارد مشابه تولیدات داخلی را برندهای بزرگ خارجی و فروشگاهها گرفته اند ، گفت : یکی از وظایف اصلی دولت مبارزه با قاچاق کالا بوده و یکی از مهمترین نکته که امسال باید بینیم مبارزه با قاچاق، مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی و تامین اجتماعی است.
وی با بیان اینکه قانون قبلی مالیات بر ارزش افزوده نواقص زیاد داشته است ، گفت : زمانی که بخشی از حلقه را معاف می کنیم و بخشی همچنان مالیات پرداخت می کند، تناقض های زیادی به وجود می آید.
زرگران افزود : برای نمونه محصولات خام از مالیات معاف هستند و بعد از بسته بندی و فرآوری ، سازمان امور مالیاتی مشمول ارزش افزوده می داند که باعث می شود تولیدکنندگان و خریداران نتوانند میزان مالیات را به طرف بعدی منتقل کنند.
وی ادامه داد: عدم نصب صندوق در خرده فروشی ها، باعث می شود که بسیاری از خرده فروشی های غیررسمی ،مالیات ارزش افزوده را به تولیدکنند یا شرکت های پخش
، پرداخت کنند و در نهایت مالیات را تولید کننده از سهم یا سود خود پرداخت می کند که باعث زیان شود.
دبیر کل اتحادیه انجمن های صنایع غذایی ایران افزود : سازمان امور مالیاتی نتوانسته است قانون را صحیح اجرا کند و تا زمانی که زیرساخت های قانونی وجود ندارد قانونی که باعث فشار و له شدن تولید می شود، نباید اجرا شود.
زرگران افزود: سیاست ها به گونه ای نبوده که انتظاررشد واحدها ی اقتصادی داشته باشیم و در حوزه صنایع غذایی این اتفاق نیفتاده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران