پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354040 تاریخ : 1397/05/20-15:23:55
,12,17,
بوئینگ متضرر اصلی جنگ تجاری است

جنگ تجاری به کدام صنایع امریکا ضربه می زند

بوئینگ متضرر اصلی جنگ تجاری است

صنعت هوافضا 80 میلیارد دلار در سال مازاد تجاری برای ایالات متحده تولید می کند.

بانک و صنعت، دنیس میولنبرگ، مدیرعامل بوئینگ می گوید: جنگ تجاری ایالات متحده و چین نگرانی هایی برای صنعت هوافضا هم ایجاد خواهد کرد. سی ان ان مانی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

طبق این گزارش، مدیرعامل بوئینگ معتقد است صحبت هایش با دولت ترامپ درباره تعرفه های تلافی جویانه تاثیرگذار بوده است.

او گفت: ما با چالش های در مورد تعرفه ها و تجارت رو به رو هستیم که نگرانی هایی ایجاد کرده است. اما واقعیت این است که ما می بینیم دولت برای حمایت از کسب و کارهای اقداماتی انجام می دهد، اما این در حالی است که ما با جنگ تجاری هم رو به رو هستیم.

به نظر میولنبرگ، ماجرایی که بین امریکا و چین اتفاق افتاده است، بزرگترین جنگ تجاری تاریخ است. ایالات متحده تعرفه هایی به ارزش 34 میلیارد دلار روی کالاهای چینی اعمال کرده است و قصد دارد در ماه جاری 16 ملیارد دلار تعرفه دیگر هم وضع کند. دولت امریکا اعلام کرده این تعرفه ها به دلیل تجارت ناعادلانه ای است که چین سال ها در پیش گرفته بود. البته چین هم با وضع تعرفه هایی به امریکا پاسخ داده است.

بوئینگ علاقه زیادی به حل اختلاف تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان دارد. این کمپانی که بزرگترین صادرکننده امریکا است و قراردادهایی در راستای امنیت ملی را سازماندهی می کند، موشک هایی برای ناسا می سازند و هواپیماهایی برای سراسر جهان تولید می کند.

به گفته میولنبرگ صنعت هوافضا 80 میلیارد دلار در سال مازاد تجاری برای ایالات متحده تولید می کند.

بوئینگ انتظار دارد چین نزدیک به 1.1 تریلیون دلار از بوئینگ برای هزاران هواپیمای جدید برای 20 سال آینده خریداری کند. چین بزرگترین بازار حمل و نقل هوایی در جهان است و می تواند بازار بالقوه ای برای هواپیماهایی امریکایی باشد.

در همین راستا، ترامپ از حرکت بوئینگ برای ساخت یک کارخانه در جنوب شرقی شانگهای انتقاد کرده است. ترامپ می گوید، بوئینگ باید هواپیماهایش را داخل امریکا تولید و به خارج از کشور صادر کند.

به گفته میولنبرگ، کارخانه بوئینگ در چین می تواند به رونق تولید در امریکا کمک کند و شغل های بیشتری ایجاد کند.

براساس صحبت های او، ساختار تجارت هوافضا متفاوت است. زمانی که ما در ظرفیت کارخانه در خارج از ایالات متحده سرمایه گذاری کنیم، کسب و کار ما در ایالات متحده رشد خواهد کرد.

میولنبرگ معتقد است گفتگوهایی بسیار خوبی با ترامپ درمورد این موضوع انجام داده است. براساس صحبت های او، صنعت هوافضا، یکی از قوی ترین صنایع رو به رشد جهان است و در 20 سال آینده، 43 هزار هواپیمای جدید در جهان مورد نیاز است.

بوئینگ معتقد است که 40 درصد هواپیماهای فروخته شده در 20 سال آینده مربوط به منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد. این 17000 هواپیما، تقریبا همان تعدادی است که قرار است به امریکا و اروپا وارد شود.

این شرکت همچنان در حال نبرد با رقیب اصلی اش، ایرباس، همتای اروپایی اش است. هر دو شرکت برای حضور در چین نیاز به لطف دولت مرکزی دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران