پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350457 تاریخ : 1397/03/20-08:39:14
,17,21,
بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قرارداد با ایران را جبران کند

رضایی کوچی:

بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قرارداد با ایران را جبران کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با فسخ قرارداد بوئینگ با ایران ضرری که به این شرکت وارد می شود به سختی جبران خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اینکه مدیر عامل شرکت بوئینگ از خسارت 20 میلیارد دلاری به دلیل فسخ قرارداد با ایران خبرداده است، گفت: ایران تلاش کرد هواپیما بوئینگ را وارد کشور کند؛ اما با دستور آمریکا عملا این شرکت هواپیمایی نمی تواند با ایران معاملاتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران بازار خوبی برای شرکت بوئینگ بود چرا که به این شرکت 80 هواپیما سفارش داده بودیم؛ اما تحت فشار سیاسی بوئینگ قرارداد خود را لغو کرد در این بین ایران به لحاظ ریالی هیچ ضرر و زیانی نکرد چرا که ما پولی پرداخت نکرده بودیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بوئینگ فرصت بازار ایران را از دست داده است؛ اما ما باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی کشور برویم و در این مسیر باید با شرکت هایی که مستقل از آمریکا اقدام می کنند، همکاری کنیم.

وی گفت: شرکت بوئینگ و شرکت های بزرگ دنیا که از بازار ایران محروم شدند و این اتفاق به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان رخ داده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ایران سفارش 100 ایرباس و 80 بوئینگ را داده بود که شرکت بوئینگ به دلیل مسائل سیاسی ضرر زیادی کرد و بازار پرسود ایران را از دست داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحریم های علیه ایران تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشورهای دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می دهد و در حال حاضر بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قرار دادش با ایران را به سختی جبران کند.

 

 


منبع: خانه ملت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران