پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315042 تاریخ : 1396/11/17-11:50:01
,8,
بورس، کام سهامداران را شیرین می کند

بورس، کام سهامداران را شیرین می کند

با توجه به چشم انداز قیمت های جهانی و نفت در سال 97 شاخص به 120 هزار واحد می رسد و هم اکنون شرکت هایی که P/E مناسب دارند مثل صنایع فولادی، فلزی و معدنی می توانند کام سهامداران خود را شیرین کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛ گزارش های 9 ماهه حاکی از شرایط مثبت صنایع دارد اما طی این هفته نوسانات ارز، بازار سرمایه را متأثر کرد بر همین اساس فعالان بازار سرمایه منتظر آرام شدن بازار ارز شدند که اکنون شاهد این آرامش در بازار هستیم.

حامد مددی، تحلیلگر کارگزاری آگاه با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: از آنجایی که سرمایه گذاران عدد 4500 تومان را برای تثبیت قیمت ارز پیش بینی می کنند تمایل به صنایع صادرات محور در بازار بیشتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد 9 ماهه هلدینگ های پتروشیمی و شیمیایی مانند غدیر و پارسان گفت: صنعت پتروشیمی از یک سو به واسطه افزایش نرخ فروش در داخل و از سوی دیگر بابت افزایش نرخ دلار در فروش های صادراتی شاهد رشد سودآوری بودند به همین دلیل بازار به این دسته از شرکت ها توجه بیشتری کرده است.

این فعال بازار سرمایه خاطر نشان کرد: حجم و ارزش معاملات مجدداً افزایش خوبی پیدا کرده و شاخص کل به کانال 98 هزار واحدی بازگشته و به احتمال زیاد تا پایان سال از 100 هزار واحد عبور می کند.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی قیمت نفت طی سال جاری گفت: خوشبختانه بازدهی فولاد نیز در این مدت بیش از 70 درصد بوده است که در بازارهای داخلی این رشد به واسطه نرخ بالای دلار تاثیر مستقیمی روی خیلی از محصولات شرکت‌های صادرات محور داشته است.

تحلیلگر کارگزاری آگاه با بیان اینکه بازار بورس و اوراق بهادار تهران از حیث ارزش شاخصی (ارزش سهام‌های موثر بر روی شاخص کل) 60 درصد وابسته به بازارهای جهانی است، گفت: این وابستگی شدید همواره می‌تواند یک امتیاز و تهدید برای بازار سهام کشور باشد که گریزی از آن نیست.

مددی با اشاره به وابستگی زیاد بازار سهام به بازارهای جهانی، اظهارداشت: امسال به واسطه بهبود اقتصاد چین، اقتصاد کشورهای نوظهور و توسعه یافته، قیمت محصولاتی مانند فلزات، نفت و فرآورده‌های نفتی رشد قابل توجهی داشتند.

مددی با اشاره به ثبت 28 درصدی بازدهی شاخص بورس طی سال جاری در کشور، گفت: امسال شاخص بورس در بین بازارهای مانند دلار، سکه، مسکن و سپرده‌های بانکی بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد به طوریکه بازدهی این بازارها به ترتیب 25، 23، 17 و 12 درصد بوده است.

وی در بخش پایانی گفتگو با "سنا" پیش بینی کرد: با توجه به چشم انداز قیمت های جهانی و نفت در سال 97 شاخص به 120 هزار واحد می رسد و هم اکنون شرکت هایی که P/E مناسب دارند مثل صنایع فولادی، فلزی و معدنی می توانند کام سهامداران خود را شیرین کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 469
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران