پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280298 تاریخ : 1396/03/13-15:34:28
,8,
بورس پس از افت 224 واحدی شاخص، به تعطیلات رفت

بورس پس از افت 224 واحدی شاخص، به تعطیلات رفت

شاخص کل بورس و فرابورس امروز (شنبه) با 224 پله کاهش و تثبیت در ج 80 هزار و 288 واحدی در آستانه چهاردهم و پانزدهم خردادماه تعطیلی دو روزه خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار بورس امروز به دلیل قرار گرفتن بین جمعه و روزهای تعطیل چهاردهم و پانزدهم خردادماه، وضع نیمه تعطیل داشت به طوری که حجم و ارزش معاملات نیز کم شد.

وضعیت رکودی که از آغاز ماه مبارک رمضان در بازار بورس شکل گرفته است، امروز تشدید شد و به نظر می رسد این وضعیت تا پایان هفته ادامه داشته باشد.
در معاملات امروز 440 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 146 میلیارد ریال در 39 هزار و 154 نوبت مبادله شد.
امروز شاخص های اصلی بازار سرمایه همانند شاخص اصلی نیز کاهش داشتند. 
بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 75 واحد، شاخص کل (هم وزن) 10 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) هشت واحد، شاخص آزاد شناور 243 واحد، شاخص بازار اول 236 واحد و شاخص بازار دوم 40 واحد افت کرد.
نمادهای پالایشی و فلزی و معدنی، سهم اصلی را در افت شاخص داشتند، به طوری که فملی (ملی صنایع مس)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، فولاد (فولادمبارکه)، شبریز (پالایش نفت تبریز) و فارس (هلدینگ خلیج فارس) بیشترین تاثیر منفی را در بازار امروز داشتند اما آپ (آسان پرداخت پرشین) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشت.

عقب نشینی 6 پله ای فرابورس
در نخستین روز معاملاتی این هفته در بازارهای فرابورس ایران بیش از 232 میلیون ورقه بهادار به ارزش 802 میلیارد ریال داد و ستد شد و 40 درصد حجم و 30 درصد ارزش کل این مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص داشت.
نقل‌وانتقال بیش از 96 میلیون سهم به ارزش افزون بر 252 میلیارد ریال حاصل معاملات صورت‌گرفته در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران بود. 
در این میان نماد شرکت‌های سهامی ذوب آهن اصفهان و صنایع فولاد آلیاژی یزد به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به دست آوردند.
نماد «وشمال» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال نیز با دادوستد بیش از 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 18 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلات را در میان سه بازار پایه الف، پایه ب و پایه ج به خود اختصاص داد.
در مجموع افزون بر 138 میلیون سهم به ارزش 163 میلیارد ریال در بازار پایه دادوستد شد.
همچنین امروز بیش از 71 هزار اوراق تسهیلات مسکن به ارزش افزون بر 54 میلیارد ریال خرید و فروش شد که امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت‌ماه96 از نظر حجم و ارزش مبادلاتی، صدرنشین این بازار شد.
شاخص کل فرابورس (آیفکس) افت 6 واحدی را تجربه کرد و به سطح 909 واحدی رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران