پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349547 تاریخ : 1397/03/02-16:53:22
,8,
بورس ملی هند از بورس سنگاپور به دادگاه عالی شکایت کرد

بورس ملی هند از بورس سنگاپور به دادگاه عالی شکایت کرد

بورس ملی هند با ثبت این شکایت قصد دارد تا از پذیرش ابزارهای آپشن و آتی جدید هند در بورس سنگاپور جلوگیری کند تا بدین ترتیب مانع از فرار نقدینگی از اقتصاد هند شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بورس ملی هند (NSE) از بورس سنگاپور به دادگاه عالی بمبئی شکایت کرد.

بورس ملی هند از رقیب خود، بورس سنگاپور، به دلیل معامله آنچه ابزار مشتقه هندی خوانده می شود به دادگاه عالی شکایت کرد.

بورس ملی هند با اعلام شکایت به دادگاه عالی موجب افت شاخص های اصلی بورس سنگاپور و بازگشت آنها به یک ماه گذشته شد.

بورس ملی هند با ثبت این شکایت قصد دارد تا از پذیرش ابزارهای آپشن و آتی جدید هند در بورس سنگاپور جلوگیری کند تا بدین ترتیب مانع از فرار نقدینگی از اقتصاد هند شود.

بورس سنگاپور در تازه ترین اظهارات بیان داشته که توسط دادگاه عالی هند به بورس سنگاپور هشدار داده شده است که از پذیرش ابزارهای معاملاتی جدید مربوط به بازار هند خودداری کند. این امر موجب شد با آغاز فعالیت روزانه بورس سنگاپور، شاخص کل بازار این کشور با افت 2.3 درصدی همراه شود .

جرقه این کشمکش در فوریه سال جاری زده شد و بورس های هند، از جمله بورس ملی، بورس بمبئی و بورس متروپولیتن از صدور مجوز فعالیت به شاخص های بازار هند در بورس های جهانی خودداری کردند.

علت این کار را هم ایجاد مزاحمت بورس های خارجی برای پررنگ شدن شریان سرمایه گذاری خارجی دانستند.

لون بون چی، مدیر بورس سنگاپور در ماه آپریل در این خصوص گفت: هیچ نقض قانون و نقض قانون کپی رایت در خصوص پذیرش ابزارهای معاملاتی هندی در سنگاپور صورت نگرفته است.

این نخستین بار نیست که بورس سنگاپور با بازارهای جهانی درگیری قانونی پیدا می کند.

سابق بر این نیز بورس سنگاپور با بورس تایوان و نیکی ژاپن بر سر پذیرش اوراق آتی کشمکش قانونی داشت. کارشناسان معتقدند بورس سنگاپور به دنبال ابزارهای معلاماتی خارجی است تا بتواند بازار کوچک محلی خود را گسترش دهد.

اما این بار ابزارهای معاملاتی مشتقه و آتی شاخص Nifty50ارزش مبارزه با بورس سنگاپور را دارد .

این اوراق در سال 2000 میلادی بر اساس شاخص Nifty 50 هند پذیرش شده و دارای محصولات بسیار پر اهمیت و ممتازی است. شاخص آتی Nifty 50  سومین محصول مشتقه بزرگ در بورس سنگاپور در ماه ژانویه و مارچ بوده است .

شاخص Nifty 50 بورس هند در واقع 12 درصد از کل حجم معاملات ابزارهای مشتقه در بورس سنگاپور را شامل می شود .

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران