پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281692 تاریخ : 1396/04/25-12:47:46
,15,16,17,
بهره‌برداری از پروژه های رایتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات

بهره‌برداری از پروژه های رایتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات

پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در رایتل با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار، دادگستری، رییس مرکز ملی فضای مجازی، مدیرعامل و معاونین شرکت رایتل روز یکشنبه هفته جاری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به حضور رایتل در تمام شهرهای کشور، گفت: همکاری بین اپراتورها موجب گسترش بازار ICT می‌شود.
محمود واعظی افزود::  کسی تصور نمی کرد شرکت رایتل در داخل کشور اینگونه موفق عمل کند و  شرکت های بزرگ بین‌المللی تقاضای همکاری با این شرکت را داشته باشند.  
وی با بیان اینکه این سرآغاز شروع کار بزرگی در این حوزه است، افزود: در حوزه دیتا و تولید محتوای باکیفیت، رایتل پیشرو بوده و در حال حاضر هم حوزه خدمات ارزش افزوده مسیر درستی را در پیش گرفته است.
علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در افتتاح پروژه های رایتل از وزیر ارتباطات خواست با استفاده از امکانات حوزه فاوا سیاست های رفاهی و امکانات ویژه ای را در روستاهای کشور فراهم کنند.
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمینه استفاده از فناوری برای تبادل اطلاعات مردم از دولت جلوتر هستند، گفت: باید بپذیریم هرچه تاکنون در زمینه دولت الکترونیکی تلاش کرده ایم اما دولت نتوانسته از مردم پیشی بگیرد.
وی با بیان راه اندازی سامانه گنج انسان توسط رایتل گفت: این سامانه با مشارکت کنوانسیون ملی حقوق کودک در دادگستری و رایتل راه اندازی شده که یک بانک اطلاعاتی کامل در رابطه با حقوق بشر به ویژه کودک است و کاربران می توانند با مراجعه به بانک اطلاعاتی از حقوق کودکان آگاه شوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه رایتل باید از مدل های جدید کسب‌و‌کار استفاده کند، گفت: رایتل باید توجه داشته باشد که کسب‌و‌کار اپراتورها در حال تغییر است، البته  باید با سرعت به سطحی از مشترکان برسد که بتواند به زودی سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گیرد.
سیدابوالحسن فیروزآبادی افزود: توسعه شبکه ICT  کشور یکی از مردمی ترین کارهای انجام شده در کشور است که مردم با تهیه بیش از 48 میلیون گوشی هوشمند و پرداخت هزینه های این شبکه  در توسعه آن مشارکت دارند.
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات باید کاری انجام دهد که در کشور شاهد یک توسعه متوازن، اشتغال زا و فقر زدا باشیم.
وزیر دادگستری در این مراسم با بیان این که فناوری اطلاعات نیاز جدی جامعه امروز در عرصه‌های مختلف است، گفت: اگر بخواهیم از حقوق شهروندی حمایت کنیم ابزار لازم این عرصه را نیاز داریم.
پورمحمدی افزود: ابزار اصلی در فضای امروز جامعه جهانی تکنولوژی و ارتباطات است، بنابراین اگر بخواهیم خدمات خوب، سریع و ارزان ارائه دهیم، باید فضای جامعه را فضای شفافی کنیم که اطلاعات در اختیار همه باشد.
 وی با اشاره به دسترسی آزاد به اطلاعات، اظهار کرد: همه باید با مجموعه تحولات جاری در کشور آشنا باشند و بدانند که چه تحولاتی در کشور در جریان است.
پورمحمدی بیان کرد: این موضوع همان گسترش شبکه اطلاعات و گردش آزاد اطلاعات و دسترسی آسان و سریع برای همه شهروندان است که ضرورتی جدی به شمار می‌رود. اگر به توسعه و پیشرفت کشور اعتقاد داریم باید این مسیر را دنبال کنیم.
 وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت پرداختن به عرصه فناوری اطلاعات، بیان کرد: در دولت یازدهم به این حوزه توجه ویژه شده و گام‌های بلندی برداشته شده است. مردم ما در استفاده از این فضا و گسترش شبکه اطلاعات، اینترنت، پهنای باند و سرعت تبادل اطلاعات جلوتر از دولت هستند و حتی در دولت هنوز آن چنان که باید از این فضا استفاده کامل نبردیم.
 پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر استفاده از فضای دیجیتال در بازار، خانواده‌ها، محیط کسب و کار، فضاهای تفریحی و ورزشی عملا گسترش بیشتری از فضای اداری جامعه دارد که باید تلاش کنیم دولت الکترونیک را گسترش دهیم.
این پروژه ها شامل سامانه ارایه محتوای چند رسانه‌ای و تلویزیون همراه رایتل، پرتال گنج انسان، تست عملیاتی و میدانی LTE Advance‎ ، تفکیک ترافیک ترافیک داخل از خارج، ارایه سرویسIPV6 ‎ و افتتاح نخستین MVNO از پروژه های افتتاح شده رایتل در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 387
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران