پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348546 تاریخ : 1397/02/19-14:45:57
,16,
بهره مندی 80 درصدی از ساخت داخل در شرکت

بهره مندی 80 درصدی از ساخت داخل در شرکت

در سالی که به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است ، بیش از 80 درصد قطعات و تجهیزات پروژه هایی که در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران استفاده می شود ساخت داخل است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مدیرعامل شرکت با اشاره به ربع قرن تجربه در بخش پشتیبانی از سازندگان داخلی گفت: از سال‌ 1372 در مجموعه خطوط لوله، ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت  که نتایج  خوبی در پی داشت. به عنوان نمونه اکثر توربین های مورد استفاده در صنعت نفت، درآن زمان آمریکایی و اروپایی بود؛ ولی ما همان موقع هم در بخش ساخت داخلی قطعات اقداماتی را آغاز کردیم. همین امر باعث شده در دوره تحریم مشکل زیادی پیدا نکنیم و بتوانیم عملیات را به خوبی و بدون وقفه ادامه دهیم.

 مهندس عباسعلی جعفری نسب افزود: برخی از شرکت‌های داخلی امروز به نقطه ای رسیده اند که توربین کامل را مشابه خارجی ها و حتی بهتر از توربینهای آمریکایی با رنج سه مگاوات، تابلوهای برق و بسیاری دیگر از کالاها را به طور کامل بسازند و همچنین اکثر کارهای نگهداری و تعمیرات توربین ها در داخل کشور انجام می شود.

به گفته وی این روند خودکفایی از قطعات کوچکتر نظیر پیچ و مهره ، فلنج ها و اتصالات شروع شده و بعد به تولید قطعات پیچیده تر مانند مکانیکال سیل ها که برای پمپ‌ها ضروری است، رسید.

وی همچنین اظهار داشت: در زمینه پروژه های تحقیقاتی هم شرکت های دانش بنیان کارهای قابل تقدیری انجام داده اند که می توان به ساخت درایو الکتروموتورهای دور متغیر با ولتاژ متوسط اشاره کردکه حدود دوسال است که در سرویس قرار دارد.

مدیرعامل شرکت اظهار امیدواری کرد که  اعتماد به سازندگان داخلی ادامه پیدا کند تا جایی که شرکت‌های ایرانی در پروژه های خارج از مرز نیز حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: اقدامات خودکفایی هم اکنون به سطحی رسیده که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به همه سازندگان توربین در دنیا اعلام کرده که ترجیح ما این است که برای همکاری با ما باید از حداکثر توان ایرانی استفاده شود.

جعفری نسب ادامه داد: هم اکنون با بیش از  15 شرکت خارجی در زمینه خرید تجهیزات مورد نیاز صنعت انتقال در ارتباط هستیم و یک شرکت خارجی هم در حال تجهیز کارگاهی در شهر پرند است. همچنین در زمینه سیستم نشت یاب اتوماتیک هم با شرکتی انگلیسی قرارداد بستیم که این سیستم روی 300 کیلومتر از خطوط لوله شمال غرب کشور به صورت آزمایشی نصب شده و تا یک ماه آینده به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این شرکت  بر اساس طرح های نگهداشت ظرفیت انتقال خود، هر ساله پروژه های تعمیراتی و نوسازی زیادی را در دستور کار قرار داده است. گفت: در بحث بازسازی و نوسازی ماشین آلات دوار همچون توربین، کمپرسور، پمپ ها و الکتروموتورها هر ساله برنامه منظمی برای تعمیرات با حداکثر توان داخلی وجود دارد.

جعفری نسب با بیان اینکه نگهداری برخی تجهیزات مانند تجهیزات برق، کنترل، ‌ابزاردقیق، ماشین آلات دوار، مخازن و شیرآلات کاملا توسط شرکتهای داخلی انجام می شود افزود: تعمیر و نگهداری بخش هایی که مجهز به ماشین آلات خارجی است مانند توربین های گازی که خیلی حساس هستند نیاز به پشتیبانی شرکت های سازنده دارد .

وی تصریح کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بیش از 165 توربین گازی در قالب 16 مدل از سازندگان خارجی متفاوت در اختیار دارد، از این رو با توجه به محدودیت های بین المللی برای ایران از 20 سال پیش برنامه ریزی برای خودکفایی در قطعات و تجهیزات پر مصرف این توربین ها در دستور کار ما قرار گرفته است، در نتیجه بسیاری از قطعات این توربین ها از سازندگان داخلی تامین و بخشی نیز به طور مستقیم از سازندگان خارجی این توربین ها گرفته می شود.

وی در خصوص قراردادهای جدیدی با سازندگان و صنعتگران ایرانی گفت: در بخش تولید داخل آخرین قرارداد ما مربوط به ساخت 4 دستگاه توربین گازی 3 مگاواتی به همراه پمپ و قطعات مربوطه با یک شرکت داخلی بوده است. در حوزه خطوط لوله هم برای بازسازی و نوسازی پروژه‌هایی اجرا کردیم که یکی از این پروژه ها بازرسی داخلی خطوط لوله به وسیله پیگرانی هوشمند است  که در این روش پس از بازرسی هوشمند کل خطوط لوله و ارایه گزارش‌ها و تحلیل‌های آن، تصمیم گرفته می‌شود چه بخش‌هایی نیاز به نوسازی یا تعمیر دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران