پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354657 تاریخ : 1397/05/28-16:24:09
,10030,
بندپی در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های سراسر کشور: افزایش مهارت های فنی یکی از استراتژی های راهبردی ما است

بندپی در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های سراسر کشور: افزایش مهارت های فنی یکی از استراتژی های راهبردی ما است

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش مهارت های فنی یکی از استراتژی های راهبردی ما است و دراین زمینه فعالیت های خوبی از گذشته آغاز شده و هم اکنون در حال تداوم است و امیدواریم بتوانیم شرایط و بستر کارورزی را برای افرادی که استعداد، شایستگی، مهارت و توانایی دارند فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای سراسر کشور برگزار شد، گفت: ویژگی های دولت تدبیر و امید در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایطی را فراهم کرد که ما کارنامه درخشانی در ارائه عملکرد داشته باشیم . 

وی ادامه داد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر اشتغال مسیرهایی را شناسایی و امور کارشناسی را انجام داده ایم و با همت و تلاش دلسوزانه مدیران کل استان ها شاهد قوت و سرعت این برنامه ها هستیم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در حوزه اشتغال وظیفه سنگینی بر عهده ماست، تصریح کرد: در حوزه اشتغال روستایی، فراگیر، طرح کارورزی در محیط کار، کارورزی دانشجویان، برنامه های اشتغال حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی باید طوری اقدام، رصد و پایش شود تا شاهد اشتغال پایدار و مولد باشیم و از بیکاری پیشگیری کنیم . 
وی اضافه کرد: باید بتوانیم پیوند بسیار خوبی بین تعاونی ها و دهیاری ها ایجاد کنیم تا شاهد رونق و شکوفایی تعاونی ها باشیم . 
بندپی تصریح کرد: ما بزرگترین وزارتخانه اجتماعی هستیم و اگر در حوزه اقتصادی فعالیت می کنیم باید بتوانیم خدمات اجتماعی را ارتقاء ببخشیم و برای کارگران، بازنشستگان و جامعه هدف بهزیستی، شرایطی را فراهم کنیم که آنها بدانند که ما به فکر آنها هستیم و امید، اعتماد و نشاط را در میان آنان افزایش دهیم.  
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته با اقدامات و ارتقای آگاهی های جامعه توانستیم از 1408 سقط قانونی بر اساس احکام شرعی و از معلول زایی 1480 نفر پیشگیری کنیم که این اقدام خیلی ارزنده و اثربخشی بوده است. 
وی با بیان این که برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی برنامه های خوبی در دست انجام داریم، بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم و ماده 80 برای اولین بار سلامت اجتماعی معنا و مفهوم پیدا کرده است و ما نگاه علمی و همه جانبه ای با تولیت سازمان بهزیستی و شما عزیزان در استان ها شاهد هستیم . 
وی ادامه داد: افزایش مهارت های فنی یکی از استراتژی های راهبردی ما است و کار خوبی درگذشته شروع شده و هم اکنون در حال تداوم است که بتوانیم شرایط و بستر کارورزی را برای افرادی که استعداد، شایستگی، مهارت و توانایی دارند را فراهم کنیم و بستری به وجود بیاوریم که همه به دنبال شغل دولتی نباشند بلکه بر اساس مزیت ها و ارزش هایی که در استان ها وجود دارد رشته ها و رسته ها را تقویت کنیم .
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه توانسته ایم میزان مرگ و میر در محیط های کاری کاهش دهیم و امیدوارم در سال 97 شاهد هیچ حادثه ناشی از کار منجر به فوت و یا از کارافتادگی نباشیم .  
بندپی تصریح کرد : دولت تدبیر و امید در بحث حمایت اجتماعی و عدالت اجتماعی اقدامات خوبی انجام داده و باید حمایت اجتماعی از بازنشستگان، کارگران، معلولان و جامعه هدف افزایش دهیم تا برای این افراد یک زندگی متناسب فراهم شود و هدف ما توانمندسازی و ایجاد اشتغال مولد برای این افراد است .  
وی تاکید کرد: در این مسیر قطعا" حمایت های رییس جمهور برای ما نوید بخش است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید آن چه را که استکبار جهانی و ترامپ خواب دیده باید با وفاق و همدلی و هم جهتی و استفاده از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید به پیش ببریم و منادی وحدت، همگرایی و همدلی با افزایش و اثربخشی کارها در حیطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشیم .  

در ادامه نشست مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های لرستان، آذربایجان شرقی، گلستان، فارس، خراسان رضوی، سمنان، قم، کردستان، زنجان، هرمزگان،  گیلان، اصفهان، همدان، کرمانشاه و...  و نمایندگان استان ها به بیان نظرات، دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند . 

همچنین در این نشست سنجری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی بر تشکیل کمیته مدیریت بحران در حوزه روابط کار و نیز نوع برخورد دستگاههای اجرایی در این حوزه  و ضرورت هماهنگی حوزه های ذی ربط  تاکید کرد و گفت: به منظور جلوگیری از تعطیلی واحد ها تولید و حمایت های همه جانبه موضوع باید از طریق کمیته رفع موانع تولید در دستور کار وزارت صنعت قرار گیرد . 
وی افزود : تامین مواد اولیه  مورد نیاز برای بنگاههای اقتصادی بزرگ  در اولویت کاری وزارتخانه های مرتبط قرار گیرد. همچنین برگزاری نشستهای منطقه ای در حوزه روابط کار می تواند در استانهایی که مباحث جدی دارند مفید باشد . 

وی افزود : تشکیل دبیرخانه سه جانبه گرایی هم می تواند جزو برنامه ها  و رویکردهای وزارت خانه قرار گیرد . همچنین حذف موادی فراتر از وظایف قانونی بازرسان کار است باید مورد توجه قرار گیرد . علاوه بر این استفاده از ظرفیتهای قانون کار در حوزه کمیته های سازش از جمله مواردی است که می توان برآن تاکید داشت .

غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ساماندهی اشتغال فارغ التحصیلان از دغدغه های جدی ملی و استانی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد .  همچنین ساماندهی اشتغال اتباع خارجی و نیز ارتقای برنامه های حوزه تعاون از مهمترین اهدافی است که باید به آن توجه داشته باشیم . 

وی افزود: ورود نیروی کار و استخدام ها باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد . همچنین مدیریت مناسب صندوق ها از جمله بازنشستگی و تامین اجتماعی به عنوان شاخص امید مورد توجه باشد. توسعه کمی و کیفی تشکل ها جزو برنامه هایی است که می توان برآن تمرکز داشت. همچنین اجرای برنامه محو فقر باید دارای زمان بندی مشخص باشد . 

دادخواه از تامین اجتماعی  استان قم نیز گفت: همراه با برنامه های دولت و وزارتخانه هستیم. در حوزه اشتغال هم پیشنهاد می کنیم در رسته شغل هایی که تعریف شده، رسته های اجتماعی مثل بهزیستی برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال لحاظ شود . 

نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسنان کردستان گفت: هم اکنون تعامل خوبی بین دستگاه ها وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در هفته دولت دستاوردها و عملکرد وزارتخانه را به مردم ارایه کنیم. در بحث اشتغال پایدار و روستایی با توجه به اینکه 50 درصد اعتبارات اولیه اعلام شده لازم است که  50 درصد دوم  اعتبارات هم به استان ها ابلاغ شود . همچنین برقراری یارانه نوزادان تازه متولد شده از جمله مواردی است که برآن تاکید داریم . 

یوسفی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: عدم ابلاغ به موقع اعتبارات طرح های اشتغال پایدار روستایی از جمله چالش هایی است که باید توجه جدی به آن داشته باشیم. همچنین تامین مواد اولیه برای بنگاه های اقتصادی و تولیدی نیز باید در دستور کار دستگاه های اجرای ذی ربط قرار گیرد . 

علیاری از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: معرفی خدمات غیر حضوری فرصت مناسبی است که می توان مردم و نمایندگان مجلس را در جریان اقدامات در این بخش قرار داد . همچنین عملکرد میز خدمت در دستگاه های اجرایی که زحمات بسیاری برای آن انجام گرفته نیز از جمله مواردی است که می توان به آن توجه کرد . 

کریمی از سازمان فنی و حرفه ای استان هرمزگان گفت: اطلاع رسانی در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح اشتغال فراگیر روستایی و نیز تهیه بسته های حمایتی از افراد آسیب دیده از مهمترین رویکردهایی است که باید به آن توجه جدی داشت. 

وی افزود : بازگشایی مجدد سامانه کارا هم با توجه به استقبال خوبی که در زمینه تسهیلات اشتغال فراگیر شده را باید فعال کرد .  

حق پرست از تامین اجتماعی گیلان گفت: انجام به موقع تعهدات به مراکز درمان با حمایت شخص بندپی مورد تاکید است . 

فرشاد از استان اصفهان گفت: لزوم استراتژی برای تزریق منابع در حوزه اشتغال ضروری است. چنانچه بتوانیم مطالبات واحدهای صنعتی با بدهی هایشان به دولت را تهاتر کنیم از تعطیلی این دست از واحدها جلوگیری خواهد شد. همچنین درخواست افزایش سطح اختیارات را در استان ها داریم . 

توصیفیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: چنانچه برنامه ها به صورت پروژه محور تعریف شود به ارتقای آن کمک خواهد کرد.در حوزه بهزیستی  و ... نیز  پیشنهاد می کنیم رویکردها و برنامه های بندپی به صورت بیانیه ارایه شود . حمایت از مهارت ها و ارتقای جایگاه فنی و حرفه ای در استان ها با توجه به رویکرد  بندپی به این بخش مورد تاکید قرا می گیرد.  

نمایند استان کرمانشاه گفت: میزان جذب اعتبارات اشتغال روستایی گسترش خوبی پیدا کرده است . همچنین درخواست سند اجرای اشتغال در سطح استانها را داریم. علاوه بر این بر بازگشایی مجدد سامانه کار تاکید می نماییم . 

نماینده بانک توسعه تعاون در استان کرمانشاه نیز گفت: در حوزه اشتغال و به ویژه طرح اشتغال فراگیر روستایی عملکرد خوبی داشتیم. در این بخش به حمایت بندپی نیاز داریم.

نماینده بانک رفاه استان کرمانشاه نیز گفت: بانک رفاه هم در راستای طرح اشتغال فراگیر و پایدار تسهیلات لازم را ارایه کرده است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 227
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران