پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316756 تاریخ : 1396/12/17-14:01:25
,15,
بلاکچین فرصت یا تهدید

بلاکچین فرصت یا تهدید

عباس آشتیانی: ابزار مقصر نیست و این انسان‌ها هستند که از ابزار برای سوء استفاده و پولشویی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، عباس آشتیانی در اولین کنفرانس و مقاله نویسی رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها در تعریف مفهوم بلاک‌چین گفت: بلاک‌چین زنجیره‌ای از فضاهای خالی است که هر چیزی را در آن می‌توان ثبت کرد و امکان بازگشت به فضاهای قبلی پر شده و بسته شده را ندارد و اطلاعات در یک دفترکل عمومی ثبت می شود. وقتی این دفترکل عمومی در دسترس عموم قرار بگیرد به آن بلاک چین عمومی گفته می‌شود. حال اگر این دفترکل و زنجیره، در دست افراد خاص و معینی باشد به آن بلاک‌چین خصوصی گفته می‌شود.

وی با تاکید بر استواری بلاک‌چین بر مبنای اصل 3 خاطرنشان کرد: الگوریتم رمزگزاری نامتعارف، شبکه همتا به همتا و پروتکل بلاک چین از اصول اصلی بلاک‌چین است.

مدیر طرح و توسعه شرکت سیتکس در خصوص خدمات بلاک‌چین گفت: امنیت مهمترین خدمتی است که بلاک‌چین ارائه می‌دهد و تمامی دولت‌ها برای داشتن امنیت هزینه می‌کنند.

وی در ادامه در ارتباط با ارزش بیت‌کوین گفت: تکنولوژی پشت هر بیت کوین هر چه قدر قوی‌تر باشد ارزش آن کوین هم بیشتر می‌شود و تا وقتی که آن تکنولوژی برای ما با ارزش باشد کریپتوکارنسی هم برای ما با ارزش خواهد بود.

آشتیانی از کمبود قانون گذاری در ارز دیجیتال و پیشنهاداتش برای قانون گذاری در این زمینه و کمبود نهاد آموزشی در این زمینه گفت: قانون گذاری را نباید یک جا دید و قانون‌گذاری در زمینه بلاک‌چین و کریپتوکارنسی باید زنده و پویا باشد و اگر قانون‌گذاری نکنیم این سیستم راه خودش را می رود و از لایه‌های علنی به لایه‌های پایین‌تر انتقال داده می‌شود و اتفاق‌های بدتری رخ می‌دهد، اما قانون‌گذاری باعث کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش کمبود یک نهاد مرجع آموزش محور به چشم می‌خورد، به جز دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در نظر دارد رشته دانشگاهی تحت عنوان بلاک‌چین به تازگی به رشته‌های خود اضافه کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد من برای حل این مشکلات تشکیل کمیته بلاک‌چین، با حضور نمایندگان ذی‌ربط است برای تبدیل شدن به یک مرجع واحد برای بررسی آرا و تبدیل شدن به رابطی بین فعالان و وضع قوانین مرتبط.

آشتیانی کریپتوکارنسی را به سه دسته تقسیم کرد: دسته اول کوین‌های متناسب با واحد پولی هر کشور، دسته دوم کوین‌های تخصصی که بلاک‌چین‌های خصوصی و یا توکن‌هایی بر مبنای پلتفورم هستند، دسته سوم کوین‌هایی هستند که همانند استاتوس‌های شبکه اجتماعی هستند و به عنوان ابزار انتقال در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند. 

وی در پایان در بحث تهدیدهای بلاک‌چین گفت: ابزار مقصر نیست و این انسان‌ها هستند که از ابزار برای سوء استفاده و پولشویی استفاده می کنند به خاطر همین بلاک چین را نمی‌توان یک تهدید دانست.

اولین کنفرانس و مقاله‌نویسی رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها درتاریخ 10 اسفند در محل همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار گردید.

 

 اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران