پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316785 تاریخ : 1396/12/18-18:38:58
,15,
بلاک چین چگونه بر صنعت بیمه تأثیر می گذارد ؟

بلاک چین چگونه بر صنعت بیمه تأثیر می گذارد ؟

بیمه یکی از قدیمی‌ترین صنایع است که به عنوان سردمدار صنایع درحال توسعه کشورهای جهان مدرن شناخته می‌شود.

بانک و صنعت، در حالیکه صنعت بیمه کنونی که ما می‌شناسیم، از سال 1347 میلادی با نام قرارداد بیمه به وجود آمد، روش‌های پرخطر و مطمئن موجود در انتقال پول و سرمایه توسط چینیان در هزاره سوم پس از میلاد شناسایی شد . 

موضوعی که توانسته صنعت بیمه را در طول چند سده اخیر به خوبی توصیف کند، توانایی آن برای وفق دادن خود با تکنولوژی دنیای مدرن است. از قراردادهای مکتوب بر روی کاغذ گرفته تا قراردادهای اینترنتی صنعت بیمه به سرعت در حال تغییر است.

بلاک چین جدیدترین برگ برنده دنیای تکنولوژی است که پا به عرصه ظهور گذاشته و بسیاری معتقدند استفاده از بلاک چین میتواند با توزیع کردن وظایف در دفاتر کوچک بیمه، باعث بهبود اداره شرکت‌های بیمه شود.

تحقیقی از موسسه حقوقی کندیز(Kennedys)  به اثرات احتمالی بلاک چین بر صنعت بیمه پرداخته است؛ موسسه معتقد است تکنولوژی توانایی از بین بردن مشکلات اساسی‌ای که باعث بی‌اعتمادی میان شرکت‌ها در بازار بیمه شده‌اند را دارد. 

 

چالش‌ها و مخاطرات بلاک چین:

گزارش موسسه حقوقی کندیز به تعدادی مشکل و مانع نیز اشاره می‌کند که ممکن است به تجارت‌هایی که در حال سازگار کردن خود با تکنولوژی هستند آسیب وارد کند. خطر اصلی پایداری کدی است که تکنولوژی را پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر مشکل سنگ بنای تکنولوژی است.

مشکلاتی که در کد وجود دارد می‌تواند به وسیله ی افرادی که به دنبال نقطه ضعف در سیستم هستند هک شود و بازسازی سیستم هزینه بر خواهد بود.

مشکلات دیگری که در تحقیق به آن‌ها اشاره شده عبارتند از:

بلاک چین نیازمند حافظه کامپیوتری وسیعی است که بسیار فراتر از حافظه‌های دستگاه‌های هوشمند می‌باشد. همچنین این سیستم از کمبود استانداردادهای وفق دادن با تکنولوژی رنج می برد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران