پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282207 تاریخ : 1396/05/08-12:15:33
,15,17,
بعد از پایتخت نشینان، مشهدی ها منتظرکارپینو باشند

بعد از پایتخت نشینان، مشهدی ها منتظرکارپینو باشند

این روزها در حوزه توسعه حمل و نقل و مسافرت های درون شهری، راه حل هایی در قالب اپلیکیشن ارائه شده اند که شهروندان با استفاده از آن‌ها دیگر نیازی به تماس‌های پیاپی و پشت خط ماندن و یا انتظار طولانی مدت برای استفاده از تاکسی نداشته و تنها با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی می توانند در اسرع وقت به مقصد مورد نظر خود برسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، اگر امنیت استفاده از تاکسی های اپلیکیشن موبایلی نیز برایتان مهم است پیشنهاد میکنیم مصاحبه زیر را که با احسان جهانی، مدیر عامل کارپینو انجام شده را از دست ندهید:

راجع به  کارپینو توضیحاتی به ما میدهید؟
این شرکت از 1 سال و نیم پیش در این حوزه فعالیت داشته و تاکنون در حال طراحی و توسعه یک نرم افزار بی‌نقص بوده است که بالاخره پس‌ از این مدت، یک نرم‌افزار تمام ایرانی در داخل کشور طراحی و به طور رسمی معرفی شد.

با توجه به این که مجموعه های دیگری نیز در این زمینه فعالیت داشتند برای ایجاد یک فضای رقابتی و ایجاد وجه تمایز از تاکسی های رسمی شهر استفاده کردیم.

 

آیا کارپینو وابسته به شرکت و یا نهاد دولتی است؟
در این خصوص باید عنوان کنم که این شرکت به هیچ وجه زیر مجموعه سازمان‌ تاکسیرانی و شهرداری تهران نبوده و به طور کامل مستقل عمل می‌کند

ما با سرمایه کاملا شخصی این اپلیکیشن را راه اندازی کردیم و سازمان تاکسیرانی و شهرداری سرمایه گذار و سهام دار نیستند.

 

امنیت مسافران کارپینو را چگونه تضمین میکیند؟
شعار ما «سفری با خیال راحت» است، ما واسط بین مسافر و راننده ها هستیم. مسافران کارپینو در طول سفر بیمه هستند و این خود یکی از ویژگی بسیار خوب امنیت کارپینو است.

ما به طور کل از راننده ها  و ماشین های سازمان تاکسیرانی استفاده میکنیم که خود این سازمان یک سری قوانین و فیلترهای به خصوصی را مربوط به تایید راننده دارد از جمله این قوانین گواهی عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد، شهرشناسی و ... است.

رانندگان موظفند که دو ضامن به سازمان معرفی کنند و این مسیر ایجاد شده قطعا به دلیل وجود نظارت های ویژه ما نیز خطری برای مسافران ما را به همراه ندارد.

تمامی راننده های ما متاهل هستند و راننده مجرد نداریم . یک مصاحبه فردی با رانندگانی که جذب کارپینو می‌شوند داریم و در آن می‌بینیم که راننده، در مقابل برخوردهای مختلف چه بازخوردی نشان می‌دهد. در ادامه، کلاسی برای افراد برگزار می‌شود که استانداردهای مد نظر کارپینو برای رانندگان شرح داده می‌شود.و این راننده ها مطابق با استانداردهای رفتاری ما عمل میکنند.

 

در مورد این استانداردها بیشتر برایمان بگویید. 
استانداردها از اولین لحظه‌ای که ارتباط مسافر و راننده از طریق اپ شکل می‌گیرد، آغاز می‌شود. اینکه در حالت تماس گرفتن یا پیامک دادن، راننده باید چه لحنی داشته باشد و چگونه صحبت کند. در خصوص بحث ارتقا فرهنگ راننده ها، هم خودشان تلاش دارند و هم ما استانداردهایی تدوین کرده ایم که در جهت ارتقا کیفیت سرویس آنهاست. همچنین از راننده‌ها می‌خواهیم که در مورد مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در زمان سفر صحبت نکنند.

ما نظارت دقیق به نظافت ماشینهای کارپینو همچنین ظهار فرد داریم. با این تلاش‌هاست که توانسته‌ایم روزانه به هر راننده بین 12 تا 15 سرویس بدهیم.


شما رانندگانی که تاکسی دارند را تایید می‌کنید. بعضی از این رانندگان خودشان کار نمی‌کنند و ماشین را به شخص دیگری کرایه می‌دهند. برای این چالش چه راه حلی دارید؟ 
ما در مصاحبه، پروانه تاکسیرانی شخص را می‌خواهیم که در آن گواهی سوپیشینه، شهرشناسی و عدم اعتیاد وجود دارد. اما اتفاقی که می‌گویید، یعنی رانندگی شخصی دیگر، ممکن است در اپلیکیشن‌های مشابه هم رخ دهد. ما برای چنین مواردی، یک سرویس پشتیبانی 24 ساعته داریم. مسافرین می‌توانند با خود اپلیکیشن هم موارد اینچنینی را گزارش کنند.

ما بازدیدهای دوره ای را داریم که متشکل از یک ناوگان در کل شهر می‌شود که به بازرسی مشغولند و تمام راننده های سیستم ما را پایش می کنند. در کنار همه این موضوعات، بازرس های خود سازمان تاکسیرانی هم هستند. با این حساب شرایطی که مطرح شد بسیار بعید است و به شکلی سازماندهی کرده ایم که این دست مشکلات به حداقل برسند.

 

مزیت اولویت دار کارپینو را در چه میبینید؟
علاوه بر امنیت و اطمینان سفر کارپینو، مزیتی که مورد توجه کاربران ما نیز قرار گرفته است ورود بدون محدودیت تاکسی ها به طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است. همچنین جا دارد بگویم با حضور سرویس‌های درخواست ماشین آنلاین، درآمد تاکسی‌های شهری تا 40 درصد کاهش پیدا کرد که با پیوستن به سامانه این شرکت، تاکسی‌ها توانسته‌اند دوباره درآمد خود را افزایش دهند.

 

در رابطه با پنل سازمانی که در الکامپ 96 رونمایی شد توضیحاتی به ما میدهید؟
پنل سازمانی ما به عنوان یک راهکار سازمانی ارائه شد.، بر همین اساس از تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دعوت کردیم تا از پنل سازمانی ما استفاده کنند. به این شکل می‌توانند گزارشات ویژه‌ای را در حوزه حمل و نقل اداری خود دریافت کنند.

فرض کنید کارکنان و مهمانان یک سازمان می توانند از اپلیکیشن کارپینو سرویس بگیرند، متناسب با اعتباری که سازمان به این کار اختصاص داده است. یک فرد می تواند با توجه به برنامه ای که از سوی سازمان تعیین می‌شود، از سرویس کارپینو برای رفت و آمد خود استفاده کند.

 

آیا رونمایی و سورپرایز جدیدی برای طرفداران کارپینو دارید؟
بله ما به امید خدا شنبه  آینده (14 مرداد 1396) سرویس کارپینو را در شهر مشهد مقدس راه اندازی می کنیم و امید داریم که بتوانیم خدمات را به طور شایسته به زائرین امام رضا و مردم خوب این شهر ارائه دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران