پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351610 تاریخ : 1397/04/10-12:21:11
,15,
بستری برای اتصال فین‌تک‌ها و بانک‌ها

بستری برای اتصال فین‌تک‌ها و بانک‌ها

مرکز فابا، در یک سال گذشته با تشکیل کانون فین‌تک ایران (فاباتک) تلاش کرده است، گام موثری به سوی همگرایی میان فعالان استارت‌آپی و فین‌تک ایرانی و ایجاد حلقه اتصال بین بانک‌ها و موسسه‌های مالی با کسب و کارهای نوپا گام بردارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ستاد خبری نمایشگاه تراکنش ایران؛ این کانون وظیفه تسهیل‌گری تحقق ایده‌های نو و ارائه خدمات به جوانان و شرکت‌های استارت‌آپی را برعهده دارد. فاباتک تلاش می‌کند تا اضلاع اکوسیستم استارت‌آپی کشور از جمله شرکت‌های فین‌تکی، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و صاحبان صنایع مالی و بانکی یکدیگر را بهتر و بیشتر بشناسند و از این طریق، زمینه رونق کسب و کارهای نوپا فراهم شود.

اکنون بیشتر از 70 شرکت‌ استارت‌آپی با این کانون ارتباط دارند و ارتباطات بین‌المللی آن نیز در حال گسترش است.
 
برگزاری نشست‌های تخصصی
اهداف فاباتک عبارت است از معرفی و حمایت از فعالیت‌های استارت‌آپی، فراهم کردن امکان هم‌اندیشی میان فعالان این اکوسیستم، ایجاد زمینه همکاری بین فین‌تک‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت، شکل‌گیری نهاد حقوقی دفاع از استارت‌آپ‌ها، ایجاد ارتباط نظام‌مند با نهادها و مراجع حاکمیتی مرتبط و تعامل با استارت‌آپ‌های دیگر کشورها.
کانون فین‌تک ایران، در راستای اهداف خود اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی می‌کند از جمله نشست‌های تخصصی با حضور فعالان حوزه فین‌تک، نقد و بررسی ایده و معرفی استارت‌آپ‌های جدید، میزبانی از رویدادهای استارت‌آپی و تشکیل نشست‌های هم‌اندیشی و کاری با حضور فعالان اکوسیستم.
برگزاری نشست‌های رادیویی و تلویزیونی با حضور چهره‌های استارت‌آپی، ایجاد کانون حمایت از حقوق شرکت‌های فین‌تکی، ترویج رسانه‌ای فعالیت در این حوزه و تشکیل کارگاه‌های آموزشی، از دیگر برنامه‌های این کانون است.
از جمله مهم‌ترین اقداماتی که فابانک در یک سال گذشته انجام داده، برگزاری نخستین «جشنواره بزرگ فین‌تک ایران» است. این رویداد، آبان ماه سال 1396 در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران (ITE 2017) با حضور 56 استارت‌آپ حوزه مالی برگزار شد.
مرکز فابا، در سال جاری نیز همزمان با ITE 2018 دومین دوره این جشنواره را برگزار می‌کند. در این رویداد، استارت‌آپ‌های برتر بانکی و مالی می‌توانند تعامل لازم را با مراکز قانونگذاری و نظارت، مراکز شتابدهنده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برقرار کنند.
استارت‌آپ‌ها در هشت دسته کلی در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که عبارتند از: پرداخت،  تامین مالی جمعی، بیمه، بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، بازار سرمایه و بورس، کیف پول‌های الکترونیک، مدیریت مالی و حسابداری و رگ‌تک (Regtech).
جشنواره استارت‌آپی شهر هوشمند»، یکی دیگر از برنامه‌های مرکز فابا و فاباتک برای چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران است. این جشنواره به معرفی آخرین دستاوردهای نخبگان این حوزه می‌پردازد.
 
بستری برای حضور اضلاع اکوسیستم فین‌تکی
کانون فین‌تک ایران، به منظور تحقق هر چه بهتر اهداف و برنامه‌های خود از ساختار مشخصی برخوردار است. شوراهای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و کمیته‌های تخصصی، حقوقی و چند رسانه‌ای، این ساختار را تشکیل می‌دهند.
فاباتک همچنین از میان علاقه‌مندان، عضو حقیقی و حقوقی می‌پذیرد. حضور اعضا در نشست‌های این کانون، آزاد است. دیگر علاقه‌مندان با اعلام قبلی می‌توانند در نشست‌ها حضور یابند.
تیم‌هایی که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده‌اند، می‌توانند داوطلب جلسه نقد و بررسی شوند. همچنین میزبانی از جلسه‌های استارت‌آپ‌ها، با هماهنگی قبلی و حداقل یک هفته قبل از نشست امکان‌پذیر است.
علاقه‌مندان می‌توانند در تولید محتوا برای رسانه‌های مختلف کانون فین‌تک ایران همکاری کنند. کمیته‌های تخصصی نیز با حضور نمایندگان استارت‌آپ‌ها و کارشناسان صاحب صلاحیت بیرونی، تشکیل می‌شود.
مرکز فابا و فاباتک، در تلاش هستند خدمات و امکانات خود را در اختیار اضلاع مختلف اکوسیستم فین‌تکی کشور قرار دهند. بر همین اساس، همه علاقه‌مندان به توسعه فعالیت‌های استارت‌آپی و همچنین مراکز سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شتاب‌دهنده، می‌توانند عضو فعالی در این مرکز باشند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 487
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران