پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279857 تاریخ : 1396/02/31-19:32:33
,15,16,
بسترهای مجازی و پتانسیل کمک به رونق محصولات دانش بنیان

رئیس مرکز فن بازار ملی عنوان کرد:

بسترهای مجازی و پتانسیل کمک به رونق محصولات دانش بنیان

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: برای افزایش میزان نفوذ محصولات دانش بنیان در زندگی مردم و کمک به رونق شرکت های تولیدکننده این محصولات، باید از ظرفیت بسترهای مجازی و فروشگاه های اینترنتی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,بیش از 8 درصد محصولات دانش بنیان مصرف عمومی توسط مردم دارند اما جای خالی یک بستر جامع برای عرضه و ارائه این محصولات در سطح جامعه به وضوح حس می شود که بر این اساس، اولین گردهمایی شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان B2C امروز -یکشنبه- با رویکرد تجارت الکترونیک توسط مجموعه فن بازار ملی ایران برای تولیدکنندگان کالاهای دانش بنیان برگزار شد.

این گردهمایی با حمایت پارک فناوری پردیس و با محوریت شرح نقاط ضعف موجود در فروش کالاهای دانش بنیان داخلی، آشنایی با فرایند فروش آنلاین و نحوه کار با فروشگاه های مجازی و مباحث بازاریابی الکترونیکی محصولات B2C برگزار شد.
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی در این مراسم گفت: سال گذشته به دلیل پیشرفت محصولات B2C ، طرح برگزاری این گردهمایی توسط شرکت های دانش بنیان داده شد و امرور شاهد برگزاری رسمی این گردهمایی هستیم تا هم امکان افزایش محصولات فراهم شود و هم در آینده نزدیک شاهد رشد بازار و فروشگاه های اینترنتی کشور باشیم. 
قنبرپور درباره محصولات B2C اظهار کرد: حجم وسیعی از محصولات دانش بنیان در سطح ملی استفاده می شوند و اغلب مصرف کنندگان آنها دولت و یا صنایع هستند اما در این میان 8 تا 9 درصد از محصولات دانش بنیانی که توسط شرکت ها تولید می شوند، مصرف کننده عمومی دارند و توسط مردم استفاده می شوند؛ به این محصولات B2C اطلاق می شود. 
وی ادامه داد: بر آن شدیم تا به وسیله آموزش به شرکت ها و حمایت از معرفی این محصولات، بازار آنها را توسعه دهیم که در حال حاضز چیزی حدود 800 محصول در این حوزه است که باید به آنها کمک کرد. 
قنبرپور گفت: ما در تلاشیم از طرفی میزان نفوذ محصولات دانش بنیان در زندگی مردم را افزایش دهیم و از طرف دیگر، شرکت های تولیدکننده این محصولات به یک بستر آماده و بازار وسیع برای فروش محصولات خود دست یابند؛ هم اکنون اطلاعات کامل حدود 9 هزار محصول در سامانه فناور ثبت شده است.
رئیس مرکز فن بازار ملی با اشاره به اینکه ده ها فروشگاه اینترنتی در مارکت های مختلف در ایران فعال هستند، تصریح کرد: با توجه به تعدد فروشگاه های اینترنتی در سراسر دنیا و همچنین بسترهای موجود در کشور باید تلاش کنیم که در درجه اول مردم با این شرکت ها آشنا شوند و در درجه دوم خرید کنند.
وی افزود: بیشترین تمرکز در شرکت های دانش بنیان روی توسعه فناوری است و متاسفانه نهادهای کمی برای کمک به بازار فناوری وجود دارد؛ ما در کشور باید تقاضا را تحریک کنیم به جای اینکه روی عرضه فشار بیاوریم. 
به گفته قنبرپور، ماموریت های مرکز فن بازار کمک به بازاریابی این محصولات است که در سه بخش بازاریابی و کمک به توسعه بازار محصولات دانش بینان، انتقال فناوری با دو رویکرد داخل به داخل و زویکرد خارج به داخل و سرمایه گزاری در حال پیگیری است. 

کالاهای دانش بنیان داخلی را به عموم معرفی می کنیم
الهام اشرفی دبیر گردهمایی شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان B2C نیز در گفتگویی با خبرنگار ایرنا در حاشیه گردهمایی امروز گفت: در راستای کمک به توسعه فروش محصولات شرکت های عضو سامانه مرکز فن بازار ایران و شرکت های دانش بنیان، طرحی برای ارزیابی، معرفی و فروش کالاهای B2C این شرکت ها از طریق وب سایت های مطرح فروش آنلاین در کشور تعریف و آغاز شده است که ضمن معرفی و تبلیغ عمومی، شرکت ها محصولات خود را نیز در وب سایت های پر بیننده آنها به فروش برسانند. 
اشرفی افزود: هدف اصلی این طرح ایجاد بستری مناسب برای معرفی و شناخته شدن هر چه بیشتر کالاهای دانش بنیان داخلی در بین عموم و در نتیجه فروش روزافزون این محصولات از طریق فروشگاه های الکترونیک مطرح کشور است؛ به همین منظور محصولات با شاخص های از پیش تعیین شده بررسی شده است و با توجه به حوزه های مورد استفاده عموم در راستای فروش در فروشگاه های الکترونیک ارسال و در صورت تایید نهایی تیم کنترل کیفی، بارگذاری و فروش آنلاین کالاها روی وب سایت انجام می شود.
وی ادامه داد: به همین ترتیب فرآیند شناخته شدن و برندینگ محصولات و شرکت های فناور روند سفارش دهی و سفارش گیری، فرآیند تامین محتوا، چک کردن روزانه موجودی کالا، تامین سبد کالایی محصولات روی وب سایت ها و افزودن محصولات جدید به آنها با ترویج فرهنگ استفاده از محصولات فن‌آورانه داخلی نیز صورت می گیرد.
گردهمایی امروز با حمایت پارک فناوری پردیس و صندوق شکوفایی در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان با حضور ده ها تولیدکننده محصولات دانش بنیان B2C، مدیران فن بازار ملی ایران و مدیران فروشگاه مجازی دی جی کالا برگزار شد.

 


منبع:ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 463
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران