پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266229 تاریخ : 1395/11/18-14:52:14
,1,15,
بزرگترین مشکل بانک‌ها نبود نوآوری در سیستم بانکی است

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین؛

بزرگترین مشکل بانک‌ها نبود نوآوری در سیستم بانکی است

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین در جریان رونمایی از 10 محصول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل بانک‌ها این است که نوآوری در سیستم بانکی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، مراسم رونمایی از 10 محصول برتر شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همزمان با دهه مبارک فجر با حضور جمعی از شخصیت های دانشگاهی و مدیران علمی و صنعتی کشور، سرمایه گذاران، مشاوران تخصصی، مدیران واحدهای فناور برگزار شد.

در بخشی از این مراسم پنل تخصصی تجاری سازی با حضور کارشناسان این حوزه از جمله فرهاد اینالوئی معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین برگزار شد.
اینالوئی سخن خود را با این جمله شروع کرد که بین ارائه یک ایده و تبدیل شدن آن به محصول فاصله زیادی وجود دارد؛ در حال حاضر بزرگترین مشکل بانک‌ها این است که نوآوری در سیستم بانکی وجود ندارد.
اینالوئی ادامه داد: اما در این جمع حاضر ممکن است، ایده‌های نوآوری وجود داشته باشد که بتواند به ثروت و محصول تبدیل شود.
وی با بین این نکته که در حال حاضر با مدل موجود در شبکه بانکی نمی‌توان ایده‌های خلاق را پذیرفت اظهار داشت: امروز همه ما با مفاهیم بانکداری باز آشنا هستیم، اما واقعیت این است که در حال حاضر در ایران بانکداری باز وجود ندارد، بنابراین باید مدلی را تعریف کنیم تا مباحث تئوری و خلاق دانشگاهی را بتوان در سیستم بانکی اجرایی کرد.
معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین، لازمه تعامل شبکه بانکی با محصولات شرکتهای دانش بنیان را حرکت به سمت بستر ایجاد بانکداری دیجیتال دانست و گفت: سیستم فعلی بانکی کشور بانکداری الکترونیک است، و سیستمی که قرار است به آن برسیم بانکداری دیجیتال است که در آن می توان بستر همکاری بین بانکها و شرکتهای دانش بنیان را تعریف کرد.
اینالوئی در تشریح چگونگی همکاری سیستم بانکی با شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: اصلی ترین مسئله ای که در بانکداری باز وجود دارد در وهله نخست این است که بانک بتواند سرویس‌های خود را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهد به این صورت که ایده از شما و سرویس از بانک است.
وی سخن خود را با یک مثال ادامه داد و گفت: فرض کنید یک شرکت دانش بنیان نرم افزاری را آماده می کند، چک را اسکن کرده، و قادر باشد بعد از گرفتن تصویر چک آن را تبدیل به دیتا و آماده پرداخت کند، ولی هنوز امکان پول شدن این چک وجود ندارد، در حقیقت در اینجا بانک وارد می شود و سرویس پردازش چک را در اختیار آن شرکت قرار می دهد و به این صورت آن شرکت می تواند ایده خود را اجرایی کند.
این کارشناس حوزه انفورماتیک گفت بانک ایران زمین آمادگی دارد در حوزه های یاد شده با شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشد.
بانک ایران زمین به دنبال نوآوری و محصول جدید است، ما سرویس های پایه را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهیم و آنها با ترکیب این سرویس ها محصول می سازند و آن را به مشتریان ارائه می دهند و نحوه مشارکت بانک با این شرکتها به این صورت خواهد بود که یا محصول را از طریق بانک می فروشند و یا با بانک بصورت مشارکتی همکاری خواهند داشت.
اینالوئی با اشاره به سیاستهای بانک ایران زمین در حوزه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان گفت: این موضوع در حوزه مشتریان خرد و در حوزه B 2 C به دلیل پایین بودن میزان سرمایه گذاری و تبدیل سریع آن به سود کاربرد بسیاری می تواند داشته باشد.
اینالویی در خصوص تامین مالی شرکتهای دانش بنیان توسط بانک ایران زمین گفت: در حوزه خرد سرمایه گذاری سنگینی قرار نیست انجام شود، بانک سرویس های پایه خود را جهت خلق یک محصول جدید در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می‌دهد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با ورود این شرکتها به عرصه خدمات بانکی در آینده نزدیک شاهد ارائه سرویس‌های نوین بانکی و رشد و توسعه هر چه بیشتر خدمات بانکداری دیجیتال باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 322
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران