پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263959 تاریخ : 1395/10/18-19:02:26
,1,15,
برگزاری پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با حمایت بانک ملت

برگزاری پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با حمایت بانک ملت

پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با حمایت بانک ملت و از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این دوره از همایش مبحث "کنترل‏ های داخلی و مدیریت ریسک"با محورهایی همچون اصول و مفاهیم کنترل‏ های داخلی و مدیریت ریسک، پایش و ارزیابی ریسک فناوری اطلاعات، چالش ‏ها و رهنمودهای ساختاری و فرآیندی در زمینه استقرار نظام کنترل های داخلی و... به بحث و بررسی گذاشته شد.

دکتر رضا یاریفرد، مدیر واحد مدیریت ریسک بانک ملت در سخنرانی خود در این کنفرانس با عنوان متدولوژی مدیریت ریسک فناوری اطلاعات در عمل، مدیریت ریسک فناوری اطلاعات را حوزه استثنایی و فوق العاده ارزشمندی خواند و افزود: با پیچیدگی های کسب و کار در دنیای امروز، بدون حوزه مدیریت ریسک نمی توان سازمان را مدیریت کرد و اگر آینده پیش بینی نشود، تداوم فرآیند کسب و کار با مشکل روبرو می شود.
وی با اشاره به انواع ریسک در سازمان، بر ریسک مدیریت فناوری اطلاعات و ریسک حوزهIT بعنوان بزرگترین ریسک در کشورها، تاکید کرد و گفت: در کشور ما نیز تمرکز بر این ریسک به دلیل گستردگی حوزهIT از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کوچکترین غفلتی باعث از دست دادن فرصتهای زیادی می شود و پیشرفت کشور و سود آوری در صنایع و کسب و کار در گرو توجه به حوزه ریسک فناوری اطلاعات است.
دکتر یاریفرد با تاکید بر این نکته که بخشی از اشتهای ریسک، مربوط به فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: در سازمان باید اشتهای ریسک و سطح تحمل ریسک سازمان در بخش فناوری اطلاعات دیده شود و همه افراد باید نسبت به آن متعهد باشند و ارکان سازمان بگونه ای طراحی شود که سازمان در یک مسیر امن حرکت کند.
به گفته وی، در حوزهIT سه مساله خسارت مالی، خدشه به شهرت سازمان و وقفه در کسب و کار برای تعیین اشتهای ریسک و تبیین سطوح ریسک در بخش فناوری اطلاعات تاثیرگذار می باشد.
دکتر یاریفرد، سیستم های موثر در فرآیند شناسایی ریسک فناوری اطلاعات در بانک ملت را سیستم های بسیار مناسب، گسترده و پیچیده ای خواند و ادامه داد: حوزه فرآیندهای مدیریت فناوری اطلاعات در بانک ملت در بخش های مدیریت ریسک فناوری اطلاعات، حاکمیت ریسک، حوزه مالی و بخش نظارت در نظر گرفته شده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران