پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399176 تاریخ : 1397/07/24-14:27:19
,10033,
برگزاری همایش آموزشی استقرار سیستم های پایش آنلاین اکوسیستم های تالابی کشور

برگزاری همایش آموزشی استقرار سیستم های پایش آنلاین اکوسیستم های تالابی کشور

ابوالفضل آبشت از اختصاص یکی از زنگ های آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به برگزاری همایش آموزشی استقرار سیستم های پایش آنلاین اکوسیستم های تالابی کشور توسط طرح حفاظت از تالاب های ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، ابوالفضل آبشت مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت : این همایش توسط طرح حفاظت از تالاب های ایران با همکاری دفاتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با هدف تبادل دانش و به اشتراک گذاری دستاوردها و تجارب به دست آمده طی فرایند استقرار سیستم های پایش آنلاین و آفلاین برای برخی از تالاب های کشور از جمله تالاب چغاخور، تالاب کانی برازان، سولدوز و نوروزلو برنامه ریزی شده است.

وی افزود: با هدف کمک و پشتیبانی از اجرای برنامه‌های مدیریت جامع تالاب‌ها و اجرایی شده پروتکل پایش برنامه‌های مذکور، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با مشارکت دیگر دست‌اندرکاران طراحی و نصب ایستگاه‌های پایش آنلاین تالاب‌های منتخب را به انجام رسانده است.

این همایش  با حضور جمعی از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگانی از سازمان هان مرتبط و دانشجویان مورخ 23 مهر ماه 97 در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید.

قربانعلی دزواره عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و استادیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و مهندس بابک شرکتی رئیس هیات مدیره شرکت بدر آذرین بنا به ترتیب به معرفی شیوه نامه پایش اکوسیستمی تالاب‌های ایران و همچنین معرفی ابزارهای به کار گرفته شده و شاخص های مدنظر برای اندازه گیری و پایش لحظه ای تالاب های کشور پرداختند.

دکتر دزواره در خصوص لزوم انجام پایش لحظه ای تالاب ها گفت: " در فرآیند مدیریت و حفاظت از تالاب به ویژه ارزیابی پیکره آبی تالاب ها که بطور مستقیم بر اکوسیستم آن نیز اثرگذار است، اندازه گیری مشخصات کمی و کیفی پیوسته پیکره آبی با درنظر داشتن سطح پایش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. جهت تدوین استراتژی های مدیریتی و همچنین ارزیابی کارآمدی این استراتژی ها در حفظ و حفاظت از پیکره آبی تالاب‌ها، بکارگیری سیستمهای پایش لحظه‌ای از آن جهت اهمیت بیشتر می‌یابد که این امکان را برای دست اندرکاران فراهم می‌سازد تا به رفتارنگاری و ارزیابی مشخصه های تالاب در زمان‌ها و فصول مختلف بپردازند و نهایتاً با توجه به جمع بندی بلند مدت داده‌های حاصل، راهکارهای حفاظتی پایدار و کارآمد را ارائه نمایند، به بررسی اندرکنش پارامترهای طبیعی و عوامل انسانی پرداخته و عارضه‌یابی دقیق انجام دهند. "

لازم به ذکر است سیستم های پایش لحظه ای تالاب های کشور تا کنون به همت طرح حفاظت از تالاب های ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل استان های آذربایجان غربی و چهارمحال بختیاری 4 تالاب کانی برازان، سولدوز ، نوروزلو و چغاخور مجهز به این سیستم شده اند. به دنبال نصب سیستم های مذکور وب سایتی جهت دسترسی به این اطلاعات به آدرس ذیل تهیه و در اختیار محققان، دانشجویان و دستگاههای مرتبط قرار گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران