پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313122 تاریخ : 1396/10/16-18:27:36
,17,22,
برگزاری دوره آموزشی و توجیهی مبارزه با قاچاق پوشاک در استان سمنان

برگزاری دوره آموزشی و توجیهی مبارزه با قاچاق پوشاک در استان سمنان

دوره آموزشی و توجیهی مبارزه با قاچاق پوشاک در کشور با تدریس مشاور عالی و مدیر طرح و برنامه ریزی اتحادیه پوشاک استان تهران و با حضور مسئولین و اعضای اتحادیه پوشاک شهرستان سمنان و برخی دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات فنی و حرفه ای سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی قاچاق کالا، در ابتدای این کارگاه آموزشی صیاد جو رئیس اتاق اصناف مرکز استان به ارائه آماری از اصناف پرداخت و تصریح کرد: سمنان دارای 7 اتاق اصناف، 130 اتحادیه و 50 هزار واحد صنفی می باشد که شامل 28 هزارواحد دارای شناسنامه و حدود 18 هزار واحد صنفی مشاغل خانگی است و بیش از 700 واحد صنفی شناسنامه دار در حوزه پوشاک در این استان  فعالیت دارند.

در ادامه عموزاده رئیس صنف پوشاک شهرستان سمنان، قاچاق پوشاک را تهدیدی برای اشتغال و کسب و کار فعالین این عرصه عنوان و خواستار همکاری اصناف، مردم و کسبه برای جلوگیری از این پدیده شوم شد.
هاشمی جانشین دبیر و رئیس  دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان این کارگاه آموزشی توجیهی را اولین کارگاه آموزشی در حوزه پوشاک و نساجی در سطح استان عنوان و تصریح کرد: قاچاق پوشاک ضربه به صنعت داخلی زده است و توجه به پوشاک داخلی در رونق اقتصاد بازار و ارتقاء فرهنگ ملی ما اثر مثبت دارد.
وی ضمن تاکید بر تلاش همگانی برای ارتقا فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: اگر مضررات کالاهای خارجی و قاچاق و فواید کالاهای ایرانی در بحث های مختلف را تبیین نمائیم، مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی روی می آورند و ضروری است به سمتی برویم که خود اتحادیه‌ها بازرس و ناظر باشند و برای بهبود وضعیت و ارتقا اصناف تحت پوشش تلاش کنند.
در ادامه احمدیان مشاور عالی اتحادیه پوشاک استان تهران با بیان خصوصیات کارآفرینان ابراز داشت: کسب و کار در دنیا تغییر کرده و باید به سمت کارآفرینی و کسب و کار دانش بنیان برویم چراکه دیگر نمی توان با شیوه های سنتی کسب و کار با نشاط و با رونقی داشت.
وی بهبود فضای کسب و کار را موضوعی مهم قلمداد کرد و با تاکید بر حمایت از کارآفرینان اذعان داشت: هم زمان با رونق فضای کسب و کار، عرضه کالاهای قاچاق نیز کاهش می یابد.
احمدیان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق یک پروسه است و این زنجیره باید مهندسی معکوس شود چراکه با ورود کالای قاچاق یک جوان ایرانی در معرض بیکاری و کارخانه ای در معرض تعطیلی قرار می گیرد.
صیادیان مدیر طرح و برنامه ریزی اتحادیه پوشاک استان تهران نیز پوشاک را توجیه پذیرترین صنعت غیرنفتی قلمداد و تصریح کرد: پوشاک بدلیل وجود فرهنگ و پیشینه و ارزش افزوده بسیار بالا قابلیت تولید و اشتغال زایی خوبی دارد.
وی راه مبارزه با قاچاق را از بین بردن مزایای بروز قاچاق عنوان و ادامه داد: حمایت از تولید ملی را باید از خودمان شروع کنیم چراکه یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با قاچاق نخریدن آن است.
صیادیان با تاکید بر ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه، صنعت و اتحادیه های اصناف، خواستار انعقاد تفاهم نامه هایی در قالب کارورزی، دوره های مهارتی در راستای علمی نمودن و دانش بنیان نمودن کسب و کار شد.
در پایان به سوالات حاضرین در جلسه توسط مدرسین کارگاه پاسخ داده شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران