پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316429 تاریخ : 1396/12/13-11:29:30
,15,
برگزاری اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

برگزاری اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارز‌ها با حضور علاقه‌مندان ، متخصصان و نهاد‌های خصوصی و دولتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، اولین کنفرانس بلاکچین و رمزارز‌ها با حضور علاقه‌مندان ، متخصصان و نهاد‌های خصوصی و دولتی در تاریخ 10 اسفند در مرکز همایش های صدا و سیما  برگزار شد.

در ابتدا شهرام سلطانی دبیر کنفرانس ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حضار، برنامه های این همایش را تشریح و از حضور مدعوین در این گردهمایی اظهار خرسندی کرد.

وی گفت: برنامه ریزی و اجرای چنین کنفرانسی که تنها در ایران بلکه در جهان اگر نگوئیم بی سابقه ولی کم سابقه است در مدت حدود 3 ماه از لحظه تصمیم تا اجرا نیروی کار مضاعفی را می طلبد که پشتیبانی چند شرکت خصوصی بعنوان برگزار کننده و چندین ارگان دولتی و خصوصی بعنوان حامیان معنوی و تلاش بی شائبه و شبانه روزی همکاران بنده در دبیرخانه کنفرانس میسر گردید.

سلطانی در پایان صحبت های خود گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته را به شرح ذیل اعلام کرد:

 - برگزاری بیش از 300 ساعت جلسه سیاست گذاری، تخصصی، علمی، مدیریتی و اجرایی

 - انجام بیش از 900 ساعت کارهای عملیاتی و اجرایی

 - دریافت، کارشناسی و داوری حدود 70 مقاله علمی

 - دعوت از 200 نفر از مقامات عالی، نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران

 - پذیرش و ثبت نام از بیش از 450 نفر از علاقمندان برای حضور در کنفرانس

 

در ادامه کنفرانس دکتر علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و مالی با اشاره به حجم تخلفات ناشی از عدم مقررات گذاری ارز‌های مجازی خاطر نشان کرد: تحریم‌های پولی یک مساله برای سوء استفاده با فشار‌های سیاسی است که باعث ایجاد مشکلات بزرگ می‌گردد .

 

وی ادامه داد: بررسی امکانپذیری صدور رمزارزملی در دستور کار پژوهشکده پولی و بانکی زیر نظر بانک مرکزی قرار گرفته است و در حال پیگیری است چراکه ارز‌های دیجیتالی به عنوان محصولی از بستر بلاکچین در ابتدای راه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

 

در ادامه دکتر دوایی مشاور وزارت ارتباطات و فنائری اطلاعات در باره موضوع رمز ارزها گفت: باید رمر ارزها دارای مدل تجاری باشند تا خدف آنها مشخص گردد.

وی با اشاره به مشکلات بازار رمزارز‌ها تلاطم قیمت، نقدپذیری و مصرف انرژی از این موارد برشمرد و خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات در حوزه رمزارز‌ها برای ورود مردم با صدور هویت دیجیتال، یکبار برای همیشه قابل حل خواهد بود. بانک‌ها باید دروازه‌ای برای وصل  ماه رمزارز‌ها و پول‌های دیجیتال باشند.

 

رییس شواری سیاست گذاری کنفرانس و مدیر شرکت سیتکس جناب مهندس علی میزانی اسکوئی دو پیشنهاد مهم برای سیاست گذاری در عرصه رمز ارز‌ها ارائه کرد: تشکیل صندوق سرمایه گزاری رمزارز‌ها و تشکیل وزارت ارز‌های دیجیتال که می‌تواند گامی مهم در حوزه ارز‌های دیجیتال باشد.

 

سرهنگ علی محمد رجبی جانشین معاون فنی پلیس فتا به مشکلات بیت کوین و بلاکچین اشره کرد و درباره پیگیری وب سایت هایی که از نرم افزار‌های استخراج متقلبانه استفاده می کنند توضیح داد.

وی تصریح کرد: تعیین ساز و کار رگولاسیون صرافی‌های انلاین در دستور کار پلیس فتا قرارداد.

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 

اولین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمز ارزها

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران