پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353414 تاریخ : 1397/05/10-15:19:41
,6,
بروکراسی اداری تایرسازان را سرگردان کرده است

بروکراسی اداری تایرسازان را سرگردان کرده است

شرکت‌های تولیدکننده تایر برای تامین ارز موردنیاز واردات مواد اولیه سرگردان شده‌اند. تنوع مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت یک تایر و ارتباط آن با چند اداره‌کل مختلف در بدنه وزارت صنعت‌،معدن‌وتجارت باعث شده است شرکت‌های تایرساز برای تامین ارز مورد نیاز خود با مشکلات مختلفی مواجه شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دکتر محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به نمایندگی از مدیران شرکت‌های تولیدکننده تایر از سرگردان شدن شرکت‌ها در بدنه وزارت صمت گله کرد و گفت: متاسفانه هر یک از این مواد باید در یکی از ادارات‌کل وزارت صمت بررسی و تایید شوند. همین موضوع باعث خواهد شد روند تخصیص ارز توسط بانک مرکزی و واردات مواداولیه به کشور با مشکلات جدی روبه‌رو شود.

وی البته بیان کرد: اداره‌کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت بیشترین هماهنگی را با انجمن تولید کنندگان تایر و شرکت های فعال دراین حوزه دارد و با اولویت‌بندی مواد اولیه موردنیاز در این صنعت،‌ نسبت‌به تایید ارز موردنیاز و ارسال آن به بانک‌مرکزی اقدام می‌کند. اما ازآنجاکه بخشی از مواداولیه وارداتی تایر از جنس فلز است،‌ تایید پرداخت ارز برای واردات موادی مانند سیم‌طوقه و استیل‌کورد باید توسط  اداره کل  صنایع فلزی انجام شود.

وی عدم هماهنگی بین این بخش از وزارت صنعت‌،معدن‌وتجارت با تایرسازان و باورناپذیری برخی مدیران نسبت‌به نیاز مبرم تایرسازان به این مواد و تعطیلی خطوط تولید در صورت عدم تامین حتی یک قلم از مواد اولیه باعث شده است واردات مواداولیه و درنهایت تولید تایر در کشور به چالش کشیده شود. 


گنجی با اشاره به تصمیم اخیر وزارت صمت برای واگذاری بخشی از مسئولیت بررسی و صدور تاییدیه‌های  تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده تایر به انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: ما بارها درخواست خود را برای پیاده‌سازی چنین روندی در انجمن تولید کنندگان تایر ارائه کرده‌ایم اما متاسفانه با آن موافقت نشده است.

این درحالی است که با اجرای چنین طرحی، ‌انجمن به‌عنوان تخصصی‌ترین مرجع در موضوع تولید تایر می‌تواند با بررسی نیازهای ارزی تولیدکنندگان و ارائه آن در قالب یک بسته تخصصی اقدام کند.

به‌همین دلیل اگر بررسی ثبت‌سفارش‌های انجام‌شده از سوی تایرسازان به این انجمن واگذار شود،‌ شاهد کاهش چنین برخوردهای سلیقه‌ای خواهیم بود و شرکت‌های تولیدکننده با بحران تامین مواداولیه روبه‌رو نخواهند شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران