پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252593 تاریخ : 1395/10/04-16:21:45
,17,22,
بروزترین سیستم قرائت کنتور و صدور قبض به روستاها رسید

بروزترین سیستم قرائت کنتور و صدور قبض به روستاها رسید

بروزترین سیستم قرائت کنتور و صدور قبض آب که ظرف کمتر از سه دقیقه صدور قبض مشترکان در محل را ممکن می‌کند در بخش روستایی آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،رییس اداره خدمات مشترکان و درآمد شرکت آبفای روستایی استان فارس اظهار کرد: در پی اجرای سامانه جامع قرائت کنتورهای آب هوشمند روستایی در استان فارس 3.5 میلیارد تومان در طول یک سال کاهش هزینه داشته‌ایم.

علی رمضانی در بازدید خبرنگاران از فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب روستایی استان فارس در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب شهر شیراز این کار را برای اولین بار اجرایی کرد، گفت: در شرکت آب و فاضلاب به شهر شیراز این عملیات نه تنها با این وسعت انجام نمی‌شود بلکه چاپ در محل نیز صورت نمی‌گیرد به عبارت دیگر شهر شیراز این کار را در محدوده نزدیک به 50 کیلومتر مربعی اجرایی کرد در حالی که شرکت آبفای روستایی فارس آن را در محدوده 500 تا 600 کیلومتر مربعی استان با بیش از 402 هزار مشترک اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند، میزان آب مصرفی مشترکان با مراجعه مامور در منزل افراد محاسبه شده و همان جا قبض صادر می شود، گفت:با اجرای این پروژه، ماموران قرائت از کنتورها عکس گرفته و به صورت آنلاین (برخط) به سرور مستقر در شرکت مهندسی آب و فاضلاب روستایی استان برای انجام محاسبات لازم ارسال می کنند که همین موضوع شفاف سازی هزینه ها را به دنبال داشته است.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا امکان کلاهبرداری در این نوع فعالیت وجود دارد، ادامه داد: با توجه به این‌که قرائت کنتورهای هوشمند به‌طور 100 درصد زیر نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس است به هیچ عنوان امکان هک‌ کردن این برنامه وجود ندارد.

رییس اداره خدمات مشترکان و درآمد شرکت آبفای روستایی استان فارس با بیان این‌که فعالیت‌ ماموران به طور 100 درصد از سوی مرکز تحت نظارت قرار دارد، گفت: این سیستم همزمان با انجام قرائت کنتور با وجود یک GPS تمام  فعالیت مامور را تحت نظارت قرار می‌دهد.

به گفته رمضانی با اجرای این پروژه چرخه طولانی‌مدت قرائت، محاسبه، چاپ و توزیع قبوض آب روستایی که به‌طور میانگین 25 روز زمان می‌برد به حدود سه الی پنج دقیقه کاهش یافت.

وی با بیان این‌که با استفاده از این سیستم مشترک می‌تواند در همان زمان قبض خود را به صورت آنلاین پرداخت کند، افزود: شفاف‌سازی هزینه با توجه به این سیستم بسیار افزایش یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران