پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263539 تاریخ : 1395/10/14-09:22:34
,10031,
برند محصولات نانویی ایران در صدر بهترین نام‌های تجاری محصولات نانویی

برند محصولات نانویی ایران در صدر بهترین نام‌های تجاری محصولات نانویی

بر اساس آمارهای بانک محصولات فناوری نانو از 6300 محصولی که تا ابتدای نوامبر 2016 در این بانک ثبت شده است، 870 محصول دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است که برند کشورهای تایوان، ایالت متحده، کره‌ جنوبی، ژاپن و ایران در صدر بهترین نام‌های تجاری در تولید این محصولات قرار دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امروزه با رشد سریع فناوری، حذف  اثرات منفی و مخرب میکروارگانیسم‌ها از زندگی بشر امری ساده‌تر و قابل دسترس‌تر شده است. در سالیان اخیر محققان موفق به شناسایی ترکیباتی فلزی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدمیکروب شده‌اند که این ترکیبات می‌توانند از رشد و نمو باکتری‌ها و قارچ‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا جلوگیری کنند. فناوری نانو نیز در این زمینه پیشتاز بوده است.

در راستای ساماندهی به اطلاعات مربوط به این محصولات، «بانک محصولات فناوری نانو (NPD)» (پایگاه استت‌نانو) اقدام به تولید بانک اطلاعاتی ویژه‌ای برای محصولات فناوری نانو عرضه شده توسط کشورهای مختلف کرده است.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از این بانک، از میان حدود 6300 محصولی که تا ابتدای نوامبر 2016 در این بانک ثبت شده است، 870 محصول دارای خاصیت آنتی‌باکتریال هستند که این محصولات توسط 225 شرکت از 28 کشور جهان تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند.

نام‌های ‌تجاری (برند) کشورهای تایوان، ایالت متحده، کره‌ جنوبی، ژاپن و ایران در صدر بهترین نام‌های تجاری در تولید این محصولات قرار دارند که از محصولات آنها می‌توان به انواع منسوجات فنی، خانگی و ورزشی مانند ملحفه، پتو، نخ، پارچه، چرم، کفش، جوراب، پیراهن، ملزومات پزشکی مانند پانسمان زخم، روپوش اتاق عمل و آرنج بند، محصولات ساخت و ساز مانند رنگ و سیمان، محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم، ضد آفتاب و مرطوب کننده، لوازم شخصی مانند سشوآر و اتوی مو، لوازم خانگی مانند تهویه هوا، ماشین لباسشویی، یخچال، جاروبرقی و محصولات حوزه آب و فاضلاب مانند فیلترهای تصفیه آب اشاره کرد.

بیش از 90 درصد از محصولات ثبت شده در این بانک حداقل از یکی از نانوذرات نقره، دی‌اکسید تیتانیوم، دی اکسیدسیلیسیم و طلا استفاده شده است.

این نانوساختارها، مواد اصلی خاصیت آنتی‌باکتریال‌ها هستند و در 10 درصد باقیمانده نیز از نانورس، لیپوزوم Q10، نانوفیبرهای‌کربنی، نانوذرات سولفید مس و نیکل استفاده شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 425
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران