پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376033 تاریخ : 1397/06/17-10:50:03
,15,22,
برنامه محوری عامل کسب رتبه برتر رشد درآمد در استان شده است

مدیر کل پست آذربایجان شرقی:

برنامه محوری عامل کسب رتبه برتر رشد درآمد در استان شده است

پست استان آذربایجان شرقی به عنوان عضوی از گروه G8 پستی طی 20 ماه گذشته موفق به کسب رتبه های برتر این گروه گردیده و با استقرار نظام برنامه محور ، تحلیل گرا، نظارت و اصلاح روش توانسته روند کسب موفقیتهای خود را تثبیت نماید. همچنین استقرار استاندارد های فراتر از استاندارد های ابلاغی باعث گردیده با رشد فزاینده کیفیت عملیات پستی و کیفیت توزیع مواجه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت ملی پست، محمد پوربزرگ متولد سال1347 شهرستان تبریز بوده و از سال 1368در اداره کل پست استان مشغول به خدمت شد. وی در مشاغل متصدی اعم از متصدی باجه، حسابدار و مسئول حقوق و دستمزد، مسئول بازاریابی، مسئول  بازرسی، معاون اداری مالی و از سال 1395 به عنوان مدیر کل پست استان آذربایجان شرقی مشغول خدمت بوده است.

-عملکرد پست استان در حوزه چهار شاخص ارزیابی تشریح بفرمایید.

اداره کل پست استان آذربایجان شرقی همسو و همگام با سیاستهای کلان شرکت ملی پست در خصوص چهار شاخصه اصلی نسبت به پیش بینی و برش شاخص ها در سطح شهرستانهای تابعه اقدام نموده و مبنای برنامه ریزی اصلی خود را حول این چهار شاخص قرار داده و نیز عملکرد واحد های مرتبط با شاخصها را نسبت به برنامه های ابلاغی در بازه زمانی مشخص کنترل و در صورت نیاز اصلاح می نماید. این استراتژی و سیاست کاری روند رو به رشد استان را در کسب رتبه های برتر در هر شاخص در پی داشته به طوری که رتبه کشوری استان درسال 96 در تحقق پیش بینی سه و در سال 97 به رتبه یک ارتقا یافته و همچنین در رشد درآمد در دو سال 96 و 97 موفق به کسب  رتبه ممتاز کشوری شده است.

تداوم و استمرار نظارت و ایجاد لایه های نظارتی باعث گردید پست استان در مرداد ماه جاری درشاخص رشد و تحقق درآمد رتبه اول کشور را کسب نموده و فاصله خود را با رتبه دوم به 4.3 در صد برساند .

-برنامه هایی که در خصوص توسعه بازار و کسب و کارهای جدید در دست دارید را تشریح بفرمایید.

در راستای هدف توسعه و ایجاد بازارهای جدید؛ با معرفی خدمات و تشریح ظرفیتهای بالقوه پست استان تعاملات سازنده و اثر بخشی با سازمانها، نهادها و اشخاص در زمینه ارایه خدمات توسط پست انجام پذیرفته که مهمترین آنها شامل قرارداد همکاری با اداره کل امور مالیاتی استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اداره کل ثبت احوال استان، نیروی انتظامی پلیس راهور استان، سازمان تاکسی رانی استان، شهرداری های مناطق 10 گانه کلانشهر تبریز و بانکهای دولتی و خصوصی استان و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی و ارایه خدمات نیابتی، خرده بار، پست مستقیم و ... می باشد.

اهتمام جدی در بحث بازاریابی با تشکیل جلسات تشکیل جلسات پاسخگویی بازاریابی، شورای بازاریابی با حضور بیش از 50نفر از کارکنان ( ستادی , اجرایی , نامه رسانان )، شورای بازاریابی بانوان پست استان با حضور بیش از 40 نفر از همکاران بانو، ویدئو کنفرانس با حضور روسای ادارات پست شهرستانها ، معرفی و ارتباط مستمر رابطین بازاریابی در شهرستانهای 18 گانه استان و معرفی معین های چهارگانه بازاریابی جهت پیگیری و نظارت منطقه ای به بازاریابی شهرستانها؛ توانسته علاوه بر ایجاد حس انگیزشی و خود باوری در جمع همکاران و همراه سازی آنها ؛ بیش از 54 درصد از درآمد پستی استان را به درآمد خدمات قراردادی تبدیل کند.

-برنامه های پست استان در  توسعه کمی و کیفی فضاهای پستی استان را تشریح فرمایید.

با توجه به گستردگی دفاتر ارایه دهنده خدمات پستی و نیز فرسودگی و آسیب دیدگی بر اثر زلزله های چند سال گذشته؛ تعمیرات و بازسازی هایی با همکاری و مساعدت مسئولان ارشد شرکت انجام شد . علاوه بر این؛ استان طی سال جاری و سال 96 موفق به بازسازی ادارات پست شهرستانهای سراب، چاراویماق، شبستر، کلیبر، جلفا، مراغه و نیز سالن باجه های پستی اداره کل پست استان و برخی نواحی شد.

 -برنامه پست استان برای رشد و پیشرفت علمی و تخصصی کارکنان را تشریح فرمایید.

یقین داریم که نیروی انسانی به عنوان رکن اصلی در ساختار شرکت ملی پست، نقش کلیدی در ارایه خدمات و سرویس های پستی دارد، به همین منظور توجه به زوایای مختلف نیازهای پرسنلی بویژه ارتقا تحصیلی، کسب مهارت های روز و گسترش موفقیت های شغلی یکی از مهمترین اهداف می باشد. در این راستا پست استان با تشکیل دوره های بازآموزی در موضوعات بازاریابی، توزیع و قبول توانسته با ارتقای سطح دانش و آگاهی پرسنل به رشد قابل توجهی در کیفیت توزیع دست یابد و رتبه اول توزیع کشور را به خود اختصاص دهد .

پست استان با ارتقای سطوح استاندارد و نظارت مستمر بر فرایند توزیع و تشکیل جلسات کمیته اصلی و فرعی توزیع با حضور نامه رسانان، سرنامه رسانان، روسای شهرستانها و کارشناسان، موفق شد برگشتی مرسولات خرید اینترنتی را به زیر 20 درصد برساند . لازم به یاد آوریست که این استاندارد با ضریب 25 درصد به کلیه استانها ابلاغ  شده است.

-برنامه پست استان جهت ارایه خدمات با کیفیت به مشتریان را تشریح فرمایید.

با توجه به اساسنامه شرکت ملی پست و تقویت سرویس های پایه پستی، اجرای نقش حاکمیتی و ارایه خدمات در نقاط محروم و دور افتاده؛ پست می بایستی راه کارهای علمی و عملی در جریان ارایه خدمات از مبدا تا مقصد طراحی و پیش بینی می نمود. تقویت نقش ICT های روستایی، خطوط مبادله ای و همچنین استقرار نظام کیفیت عملیات پستی در تمام مراحل و نیز ارتقای تجهیزات پستی از جمله تلفن های هوشمند موزعین، استقرار سیستم رهیاب و دیگر تجهیزات از جمله این موارد است.

در نهایت باید گفت، استقرار لایه های نظارتی در بخش توزیع و ابلاغ دستور العملهای اجرایی و استمرار نظارت در کنار آموزش و به روز رسانی اطلاعات کارکنان با عث و عامل رشد کیفی خدمات رسانی در استان آذربایجان شرقی می باشد.

-ظرفیت های مغفول مانده پست را چه مواردی می دانید؟

ظرفیتهای موجود و بهره برداری نشده پستی که می تواند در جهت ارتقای سطح درآمدی و خدمت رسانی نقش عمده ای داشته باشد اعم از استعداد یابی، پرورش و ایجاد فرصت جهت رشد به کلیه کارکنان، ایجاد حس همدلی و مشارکت در تمامی زمینه ها، استفاده از ایده ها و نظرات کارگشای همکاران، ایجاد حس مالکیت در کارکنان و تشریک مساعی، تبدیل ظرفیتهای غیرمولد به مولد از جمله ساختمان ها و تجهیزات و استفاده از نام و نشان معتبر پست در ارایه خدمات است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران