پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306597 تاریخ : 1396/07/24-11:46:47
,17,
بررسی گزارش مجمع جهانی اقتصاد از شاخص رقابت‌پذیری ایران در سال 18-2017 میلادی

معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر کرد:

بررسی گزارش مجمع جهانی اقتصاد از شاخص رقابت‌پذیری ایران در سال 18-2017 میلادی

ایران در سال 2017 میلادی از نقطه نظر رقابت‌پذیری رتبه 69 را در میان 137 کشور جهان کسب نموده که در مقایسه با رتبه سال گذشته خود 7 پله صعود داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ ایران در زیرشاخص الزامات اساسی، به سبب برخورداری از محیط اقتصاد کلان، بهداشت و آموزش ابتدایی و زیرساخت‌های مناسب رتبه 55 جهانی را به خود اختصاص داده و نسبت به سال قبل 6 پله صعود داشته است و در زیرشاخص‌های تقویت کارایی و عوامل نوآوری و بلوغ رتبه 83 و 81 را احراز نموده و نسبت به سال قبل به ترتیب 6 و 20 رتبه ارتقا یافته است.

زیرشاخص الزامات اساسی شامل چهار رکن نهادها، زیرساخت‌ها، محیط اقتصاد‌کلان و بهداشت و آموزش ابتدایی می‌باشد. ایران در رکن محیط اقتصاد کلان، بهترین رتبه (44) و در رکن نهادها بدترین رتبه (85) را کسب نموده است.

مرحله دوم توسعه (تقویت کارایی) نیز از نقطه نظر ارکان رقابت شامل آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی، کارایی بازار کالا، کارایی بازار نیروی کار، توسعه بازار مالی، آمادگی فناورانه و اندازه بازار است. بهترین رتبه ایران در این مرحله از توسعه مربوط به اندازه بازار است که رتبه 19 را در میان 137 کشور جهان به خود اختصاص داده است و بدترین رتبه به کارایی بازار نیروی کار اختصاص داده شده است.

زیرشاخص عوامل نوآوری و بلوغ شامل دو رکن بلوغ و مهارت‌های کسب‌و‌کار و نوآوری می‌باشد که ایران در این دو رکن به ترتیب رتبه‌های 97 و 66 را کسب نموده و نسبت به سال قبل به ترتیب 12 و 23 رتبه ارتقا یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران