پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248366 تاریخ : 1395/08/16-15:41:01
,21,
بررسی طرح قانون شفاف سازی حقوق و مزایای مسولان هفته آینده در مجلس

بررسی طرح قانون شفاف سازی حقوق و مزایای مسولان هفته آینده در مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس،از بررسی طرح قانون حقوق و مزایای مقامات هفته آینده درمجلس خبرداد و گفت: به موجب این قانون اضافه دریافتی مدیران از سال 88 تاکنون مسترد خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازخانه ملت، غلامرضا کاتب با اشاره به تلاش مجلس برای ساماندهی حقوق و مزایای مقامات و مدیران ارشد کشور گفت:بررسی طرح قانون حقوق و مزایای مقامات هفته آینده در مجلس بررسی با موافقت نمایندگان مصوب خواهد شد.

نماینده مردم گرمسار درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:این قانون شامل همه مقامات و مدیران کشوری در همه قوا می‌شود؛ضمن اینکه نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری نیز با اذنی که از معظم‌له گرفتیم ،مشمول این قانون جدید خواهند شد.

مجلس پیگیر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی است

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی،گفت:با تصویب این قانون همه نهادها و دستگاه‌های زیرنظر رهبر انقلاب همچون بنیاد مستضعفان،ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و...نیز مصداق این قانون خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،افزود:براساس این قانون دریافتی مقامات و مسئولان از جمله رئیس‌جمهور، وزرا،استانداران،نمایندگان مردم و... حداکثر باید دوبرابر حداکثر حقوق کارمندان که پنج میلیون و 600 هزار تومان است،باشد یعنی حداکثر حقوق برای این مسئولان ارشد باید از 11 میلیون و 200 هزار تومان تجاوز نکند.

همه راه‌هایی که ممکن است به دریافت حقوق بیشتر ختم شود مسدود شده است

وی با بیان اینکه همه راه‌هایی که ممکن است به دریافت حقوق بیشتر ختم شود مسدود شده است،افزود: یکی از راه‌های دیگری که در گذشته سبب می‌شد؛برخی مدیران حقوق‌های نامتعارف دریافت کنند این بود که به عنوان مشاور، عضو هیات مدیره شرکت‌ها، مناصب غیرموظف و...فعالیت و حقوق و مزایایی دریافت می‌کردند که در این قانون جدید این معضل نیز رفع شده است.

هر مدیری تنها می‌تواند یک حقوق دریافت کند

کاتب با بیان اینکه هر مدیری تنها می‌تواند یک حقوق دریافت کند،اظهارکرد:دراین قانون پیش‌بینی شده که اگر یک مدیر در دو،سه و یا حتی 10 دستگاه و مرکز علمی،اقتصادی،فرهنگی و...کار کند تنها مجاز به دریافت یک حقوق است و نباید مجموعه این‌ها از رقم تعیین شده که 11 میلیون و 200 هزار تومان است تجاوز کند.

وی با بیان اینکه مقامات و مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنگاه‌های اقتصادی دولتی و.. نیز حداکثر می‌توانند یک‌و نیم برابر حقوق مقامات و مدیران ارشد دریافتی داشته باشند، گفت: مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها و مدیران دستگاه‌ها و نهادهایی از این دست براساس قوانین فعلی حداکثر می‌توانند 16 میلیون تومان دریافت کنند.

عودت اضافه دریافتی مدیران ازسال  88 تاکنون

وی از پیش‌بینی یک بند دیگر در این قانون خبرداد و افزود:براساس این قانون همه مقامات و مدیرانی که از اول فروردین‌ماه 88 حقوق و مزایایی بیش از این سقف تعیین‌شده دریافت کردند؛باید اضافه آن را مسترد و به بیت‌المال برگردانند.

وی با تاکید برعزم جدی نظام برای مبارزه با فساد،تاکید کرد:همه مسئولان ارشد نظام براین مهم اصرار دارند و لذا باید مانع از این سوءاستفاده‌ها که به وجهه نظام اسلامی آسیب می‌زنند،شویم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:با افراد دریافت کننده حقوق های غیرمتعارف نیز طبق قانون برخورد خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران