پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248789 تاریخ : 1395/08/22-15:53:45
,17,25,
بررسی روند آتی قیمت جهانی فلزات اساسی و چشم انداز روشن این صنعت

بررسی روند آتی قیمت جهانی فلزات اساسی و چشم انداز روشن این صنعت

خوشبختانه قیمت جهانی سرببررسی روند آتی قیمت جهانی فلزات اساسی و چشم انداز روشن این صنعت و روی طی شش ماه دوم سال 2016 میلادی افزایش یافته و در حال حاضر نرخ LME سرب و روی در محدوده 2500 دلار قرار گرفته که امیدواریم این پایداری طی ماه های آتی نیز تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از کارشناسان صنعت سرب و روی در ابتدای سال جاری با توجه به افزایش مصرف سرب و روی و شرایطی که برای معادن آن در سطح دنیا ایجاد شده بود افزایش قیمت های جهانی را پیش بینی می کردند که خوشبختانه این برآوردها به واقعیت پیوست و انتظار می رود تا در پی آن وضعیت شرکت های فعال در این گروه نسبت به گذشته بهتر شود.

یک کارشناس صنعت سرب و روی با بیان این مطلب عنوان کرد: خوشبختانه قیمت جهانی سرب و روی طی شش ماه دوم سال 2016 میلادی افزایش یافته و در حال حاضر نرخ LME سرب و روی در محدوده 2500 دلار قرار گرفته که امیدواریم این پایداری طی ماه های آتی نیز تداوم داشته باشد. چرا که ثبات قیمت ها کمک بیشتری به عملیات و تولید شرکت ها می کند و نباید انتظار رشد پر سرعت را داشته باشیم. از این رو اگرچه افزایش نرخ LME به بیش از 2500 دلار بهتر به نظر می رسد اما قیمت های کنونی نیز مناسب ارزیابی می شود.ابراهیم جمیلی در خصوص روند قیمت های جهانی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز داشت: به طور قطع این موضوع بر روند قیمت های جهانی اثر گذار است و برخی از کارشناسان معتقدند که با روی کار آمدن ترامپ بورس کشورهای خارجی همچون ژاپن، آمریکا و اروپایی با افت مواجه می شوند که البته به نظر می رسد تبعات منفی آن زودگذر باشد. از این رو نمی توان گفت که با ریاست جمهوری ترامپ شاهد ریزش مداوم قیمت ها در بازارهای جهانی خواهیم بود. چرا که هر فردی ابزاری برای تقویت تولید و بهره وری خواهد داشت و در اقتصاد آن کشور اعمال کند.

وی همچنین به روند بهای جهانی نفت اشاره کرد و گفت: انتظار می رود تا قیمت جهانی نفت در سال 2017 میلادی افزایش یابد که البته این امر بدان معنی نیست که شاهد افزایش قیمت ها تا محدوده های بسیار بالا همچون 100 تا 200 دلار خواهیم بود. بلکه افزایش قیمت جهانی هر بشکه نفت به محدوده 60 دلار در سال 2017 دور از انتظار نخواهد بود که در پی آن با توجه به انرژی بر بودن فلزهایی همچون سرب و روی افزایش قیمت جهانی سرب و روی نیز برآورد می شود.

این کارشناس صنعت سرب و روی در خصوص کمبود خاک مصرفی شرکت های فعال در گروه سرب و روی اظهار داشت: بسیاری از مجموعه های فعال در این گروه علیرغم برخورداری از ظرفیت بالای تولید با حداکثر 30 درصد ظرفیت تولید فعالیت می کنند که این امر از کمبود خاک مصرفی نشأت می گیرد. در این شرایط وضعیت معادن سرب و روی انگوران و مهدی آباد نیز چندان خوشایند نیست و سرمایه گذاری مناسبی در آنها نپذیرفته است. علاوه بر این، عملکرد وزارتخانه در این خصوص مطلوب ارزیابی نمی شود و بسیاری از سرمایه گذاری ها در کشور ترکیه بهم خورده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران