پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375863 تاریخ : 1397/06/13-18:12:40
,21,
بررسی راهکارهای صدور خدمات فنی و مهندسی با حضور ظریف/ عراق، سوریه و افغانستان بهترین مقصد برای خدمت‌دهی

امروز در کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت؛

بررسی راهکارهای صدور خدمات فنی و مهندسی با حضور ظریف/ عراق، سوریه و افغانستان بهترین مقصد برای خدمت‌دهی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی راهکارهای صدور خدمات فنی و مهندسی با حضور وزیر خارجه در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز (سه شنبه) کمیسیون عمران مجلس، گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه معاون اقتصادی این وزارتخانه و همچنین نمایندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی میهمان این کمیسیون بودند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسـی عملکرد دسـتگاه دیپلماسـی در صـدور خدمات فنی و مهندسی و جذب سرمایه خارجی در امور عمرانی و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در امور عمرانی خارج از کشور مهم ترین موضوعات مورد بررسی در کمیسیون بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه نقطه نظرات حاضرین استماع شد، افزود: نظر به مشکلات موجود در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی باید دولت و مجلس ناهماهنگی های موجود میان وزارتخانه ها و دستگاه های متولی را رفع کنند.

بدری با بیان اینکه در شرایط فعلی کشورهایی که در مرحله نوسانی قرار گرفته اند فرصت مناسبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی پیش پای واحدهای تولیدی در داخل قرار داده اند، تصریح کرد: خوشبختانه با تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه این رویه جذب مشتری تسهیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تشکیلاتی به صورت تخصصی پیگیر صدور خدمات فنی و مهندسی از سوی دولت شود، افزود: معاونت اقتصادی وزارت خارجه هنوز چندان راهگشا نبوده؛ از این رو هماهنگی در بدنه دولت باید ایجاد شود.

بدری همچنین با انتقاد از بی توجهی بانک ها به روند صدور خدمات فنی و مهندسی، گفت: بانک ها نیز در صدور ضمانت نامه های خارجی تعلل کرده و به این ترتیب در صدور خدمات فنی و مهندسی وقفه ایجاد می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید بانک های عامل در حوزه حمایت از توسعه صادرات را تشویق کنند.

بدری با بیان اینکه باید از فرصت همجواری با کشورهایی که از حیث سیاسی نیز با ایران رابطه مناسبی دارند استفاده درست صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر کشورهای عراق، سوریه و افغانستان بهترین مقصد برای خدمت فنی و مهندسی است که می تواند ارز آوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به توقف فعالیت شرکت های عمرانی ایرانی در کشورهایی همچون عراق، گفت: وزارت خارجه باید در مسیر رفع این موانع بیش از پیش کار به جلو بردارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی می تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد، یادآور شد: دولت باید جایزه ها و مشوق های صادراتی مناسب برای شرکت های تولیدی داخلی در نظر بگیرد تا به این ترتیب توسعه صادرات رخ دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران