پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354406 تاریخ : 1397/05/24-12:40:20
,12,17,
بررسی تراکنش های شبکه پرداخت به تفکیک سرویس پرداخت در گزارش عملکرد 4 ساله شاپرک

گزارش

بررسی تراکنش های شبکه پرداخت به تفکیک سرویس پرداخت در گزارش عملکرد 4 ساله شاپرک

طبق گزارش عملکرد 4 ساله شاپرک؛ تراکنش های سرویس خرید، هنوز بیشترین تعداد تراکنش های شبکه پرداخت هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، تعداد و مبالغ تراکنش های خرید در سال های تشکیل شاپرک، به طور صعودی در حال افزایش بوده که نشان از افزایش اعتماد عمومی به ابزارهای پذیرش شاپرکی دارد.

علیرغم وجود مسیرهای متعدد دریافت شارژ و پرداخت قبوض نظیر اینترنت بانک ها و ، ATM  هنوز ابزارهای شاپرکی در حال رشد تعدادی و مبلغی تراکنش ها هستند.

همچنین علیرغم رشد تراکنش ها در همه انواع سرویس های شبکه پرداخت، سرویس مانده گیری به دلیل سیاست گذاری شاپرک رو به نزول داشته و همانطور که در جدول ذیل مشاهده می شود، نسبت به سال های اول تشکیل شاپرک بسیار کاهش داشته است.

 

 

کیفیت تراکنش های پرداخت الکترونیک در دوره گزارش

منظور از کیفیت ارائه خدمات شبکه پرداخت، میزان دسترس پذیری شبکه و کاهش خطاهای آن در زمان انجام تراکنشها است و همه تلاش و برنامه ریزی های شاپرک، به جهت حفظ آن صورت می‌گیرد. 

طبق نمودار ذیل دسترس پذیری شبکه پرداخت، علیرغم افزایش چشم گیر تعداد تراکنش‌ها به طور مستمر در حال بهبود بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران