پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278178 تاریخ : 1396/01/07-16:25:45
,4,
بررسی تاثیر اقتصادی امضای تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز تایید صلاحیت روسیه

به بهانه سفر رییس جمهور به روسیه؛

بررسی تاثیر اقتصادی امضای تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز تایید صلاحیت روسیه

در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به کشور روسیه ، یادداشت تفاهم همکاری با مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه به امضای نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس مرکز مذکور در روسیه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، استاندارد،در دوران پسابرجام و پس از لغو تحریم ها، چشم اندازهای جدیدی برای توسعه روابط تجاری با سایر کشورها به ویژه در عرصه اقتصادی، تجاری و مالی ایجاد شده است. در این بین روسیه یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران و دارای اهمیت ویژه ای است.

گسترش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه بگونه ای بوده که در سال  2016، حجم مبادلات تجاری دو جانبه به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است .
 تسهیل روابط تجاری در چارچوب قوانین و مقررات کشورها تاثیر بسزایی در افزایش تراز تجاری دارد و توافق بر سر استانداردها با انعقاد تفاهم نامه های مشترک، بستر را برای گسترش تجارت فرامرزی مهیا می سازد.
برهمین اساس یکی از مهمترین اسنادی که در سفر رییس جمهوری و هیات همراه به روسیه به امضای طرفین خواهد رسید، تفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه است.
علیرضا خاکی فیروز، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درباره اثرات مثبت اجرای این تفاهم نامه، گفت : با امضای این تفاهم نامه، تطابق محصولات با الزامات استاندارد به طور کامل انجام می شود و از این پس محصولات بازرگانی و تجاری بین دو کشور با الزامات استانداردهای مورد توافق طرفین مبادله خواهد شد.
رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران معتقد است: با این تفاهم نامه بازرسی ها و آزمون مجدد در گمرکات دو کشور حذف و بستر تجارت و بازرگانی بین دو کشور بیش از پیش تسهیل خواهد شد.
خاکی فیروز با بیان اینکه این تفاهم نامه یکی از مهمترین اسنادی است که در سفر رییس جمهور به روسیه به امضای رییس سازمان ملی استاندارد ایران و رییس مرکز خدمات فدرال تایید صلاحیت روسیه خواهد رسید، گفت : این تفاهم منجر به افزایش تراز تجاری دو کشور می شود.
گفتنی است شماری از وزرا، مقامات و روسای دستگاه ها رییس جمهور را در سفر روسیه همراهی می­ کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران