پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267876 تاریخ : 1395/12/19-11:39:20
,11,
بررسی آیین‌نامه کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت

بررسی آیین‌نامه کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت

وزیر راه و شهرسازی از بررسی آیین‌نامه کنترل ساختمان در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , عباس آخوندی با تاکید برآنکه  وزارت راه و شهرسازی در پی اصلاح بنیادین در حوزه ساختمان است ، گفت : آیین‌نامه کنترل ساختمان بیش از6 ماه است که در امور زیربنایی دولت در حال بررسی است تا مهندسان پاسخگویی روشنی در برابر صاحب‌‌کار و مسئولیت طراحی و اجرا داشته باشند.

وی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون ورود به حرفه صلاحیت مهندسان در پردیس دانشکده هنرهای زیبا در گفتگو با خبرنگاران اهداف برگزاری آزمون و اثراتی را که برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای مهندسی در افزایش کمی و کیفی ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی دارد ، تشریح کرد.

آخوندی گفت: مردم عزیز می‌دانند که بزرگ‌ترین سازمان حرفه‌ای ایران سازمان نظام مهندسی ساختمان است و فارغ‌التحصیلان این رشته پس از آنکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند برای آنکه بتوانند ورود به حرفه پیدا کنند باید از روابط، مقررات و همچنین مسائل حقوقی و مسئولیت‌هایی که در ارتباط با شهرداری، دولت یا کارفرمایان خود دارند آشنا شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های مهندسی باید حتما آزمون حرفه‌ای بدهند تا مطمئن شویم که می‌توانند در کار حرفه‌ای یک کار نهایی و کامل را به مردم و جامعه ارائه کنند به همین دلیل نیز همه‌ساله آزمون‌های حرفه‌ای مهندسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 130 هزار مهندس در آزمون ورود به صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند گفت: تنها 24 هزار نفر در تهران شرکت کردند و در تمامی استان‌های کشور این آزمون در 5 رشته مهندسی ساختمان و در 11 گرایش در حال برگزاری است.

آخوندی تصریح کرد: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که در سطح حرفه‌ای در کشور برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه این وزارتخانه در پی اصلاح بنیادین در حوزه ساختمان است گفت: بحث آیین‌نامه کنترل ساختمان یکی از مباحث جدی است که در وزارت راه و شهرسازی مورد توجه و در حال پیگیری است. قاعدتا مردم در رسانه‌ها مباحثی همچون عدم شفافیت و مباحثی از جمله امضا‌فروشی را شنیده‌اند و اینکه رابطه شهرداری با مهندسان، رابطه بین مالک و مهندسان در چه وضعیتی است و تاچه حد حقوق مهندسان تامین می‌شود و همچنین چگونه ماموریت مهندسان در برابر جامعه تامین خواهد شد. به همین دلیل آیین‌نامه کنترل ساختمان در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده که آن را تقدیم هیئت وزیران کرده‌ایم.
آخوندی ادامه داد: کاری که انجام می‌دهیم این است که رابطه بسیار شفافی را طراحی کنیم تا مهندسان در برابر صاحب‌کار پاسخگویی روشنی داشته باشند و مسئولیت آنچه را که طراحی یا اجرا می‌کنند بپذیرند و بتوانند مسئولیت پذیرفته‌شده را در برابر بهره‌بردار و جامعه بیمه کنند.
سیاست‌گذار ارشد حوزه راه و شهرسازی تصریح کرد: رابطه مهندس با دولت، رابطه مهندس با شهرداری باید کاملا روشن باشد و آیین‌نامه کنترل ساختمان که طراحی شده است در پی پاسخگویی و شفافیت در تمامی موارد ذکر شده است.
آخوندی اظهار امیدواری کرد تا این آیین‌نامه بتواند مراحل تصویب را به زودی در شورای وزیران بگذراند و از برخی ابهامات و عدم شفافیت‌هایی که در حال حاضر در بازار مهندسی ساختمان مشهود است جلوگیری کند.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم رویداد خوبی را در بازار فعالیت‌های مهندسی کشور رقم بزنیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران