پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375219 تاریخ : 1397/06/06-15:40:16
,10033,
برای پیگیری از میزان پیشرفت کار، ستاد اجرای عملیات آبخیزداری ایجاد شد

برای پیگیری از میزان پیشرفت کار، ستاد اجرای عملیات آبخیزداری ایجاد شد

دبیر ستاد هماهنگی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری سازمان جنگل ها گفت: برای پیگیری از میزان پیشرفت کار در حوزه های آبخیز، ستاد اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ایجاد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، هوشنگ جزی دبیر ستاد هماهنگی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری سازمان جنگل ها گفت: برای پیگیری از میزان پیشرفت کار در حوزه های آبخیز، ستاد اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ایجاد شد.

هوشنگ جزی گفت: این ستاد موظف است هر هفته جلسه مستمر خود را با حضور رییس سازمان جنگل ها تشکیل داده و میزان پیشرفت کار آبخیزداری را رصد نماید.

وی گفت:در ستاد هماهنگی اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، روسای مناطق سه گانه به اتفاق سه تن از معاونین فنی این مناطق بر حسب نیاز در ستاد حضور یافته و موظف به ارائه گزارش از پیشرفت اقدامات آبخیزداری در مناطق مربوطه هستند.

هوشنگ جزی اظهار داشت: مجموعه عملیات مورد نیاز با توجه به اهداف صندوق توسعه در حال حاضر در 627 حوزه آبخیز در کشور تعیین شده و به تناسب نوع عملیات، فعالیت های خود را به مرجله اجرا در می آورند.

به گفته دبیر ستاد هماهنگی اجرای عملیات آبخیزداری تا پایان آذرماه سهم موثرعملیات با توجه به شرایط فصلی و نوع اقدامات در استان ها تعیین و اجرا می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط  و نیاز کشور، توزیع اعتبارات استان ها بر اساس شاخص هایی نظیر؛ شدت خشکسالی، سیل، فرسایش خاک، وجود دشت های بحرانی و میزان پوشش گیاهی تعیین شده و اعتبارات بر اساس این شاخص ها در اختیار استان ها قرار می گیرد.

هوشنگ جزی با بیان اینکه تمام تلاش سازمان جنگل ها باید منجر به رضایت مردم و مسئولین کشور شود، همراهی و مشارکت  استانداران، نمایندگان مجلس و فرمانداران را در اجرای هرچه بهتر این پروژه ها خواستار شد.

وی میزان مشارکت استانداران و مجمع نمایندگان استان ها را در پیشبرد اهداف طرح جامع حوزه آبخیزب سیار موثر خواند و یادآوری کرد :رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تا کنون با بیش از 17 نفر از استانداران استان ها تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کرده است.      

دبیر ستاد هماهنگی اجرای عملیات آبخیزداری در بخش دیگری به طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز اشاره کرد و آن را مجموعه ای هدفمند از فعالیت های منسجم و همه سو نگر دانست که می تواند ضمن بهره برداری از منابع  پایه مثل آب، خاک و پوشش گیاهی منجر به پایداری این منابع برای نسل های  آینده شود.

وی یادآوری کرد: در طرح جامع حوزه آبخیز معیشت مردم و اقتصاد حوزه مورد توجه و هدف است و این دو بخش باید لازم و ملزوم یکدیگر باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران