پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315649 تاریخ : 1396/11/29-12:12:33
,5,
برای رشد در اقتصاد به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است

رئیس سازمان مدیریت صنعتی:

برای رشد در اقتصاد به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است

رئیس سازمان مدیریت صنعتی گفت: شرکت های برتر لکوموتیو محرک­­ اقتصادی­­ کشور در دستیبابی به رشد اقتصادی هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدعلی محمدی در بیستمین همایش معرفی یکصد شرکت برتر افزود: در هفت گروه شاخص های­ 33 گانه در انتخاب شرکت های برتر شاخص فروش مورد بررسی قرار گرفت،? ما متناسب با اقتضائات جامعه شاخص های بهره وری را به شاخص های بررسی اضافه کردیم­ در­­سالیان گذشته وارد و امروز شرکت های برتر را معرفی می کنیم.

وی گفت: از سال­ 76 تا 83 یکصد و شصت و هفت میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و بیش از 631 میلیارد دلار صادرات نفت داشتیم.
محمدی افزود: قرار بود که هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که کمتر از نیمی از آن اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی گفت: از سال­ 76 تا 91 معادل 3/7 درصد رشد اقتصادی رخ داد در حالی که برای قرار گرفتن در رتبه نخست اقتصادی منطقه باید به رشد هشت درصد برسیم.
محمدی افزود: برای رسیدن به رشد هشت درصد در اقتصاد­­باید در بهره وری ­رشد داشته باشیم که­ به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.
وی گفت: برای بهره وری باید کارآیی و اثر بخشی را مورد توجه قرار دهیم تا بگوییم بنگاه ما بهره ور شده است.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی افزود: برآوردی که می شود این است که 80 درصد منابع در اقتصاد بخش های دولتی و نیمه دولتی است، مشکل ما این است که منابع نا کارآمد دولتی می تواند منابع را تلف کند.
وی گفت: امروز­عمده­بنگاه های بزرگ اقتصادی ما ظرفیت خالی دارد­ و بهره ور نیست، تزریق منابع نفت جبران ناکارآمد بهره وری را در کوتاه مدت پوشش می دهد ولی در بلند مدت با مشکل برخورد خواهیم کرد و از آن به بعد روند نزولی رشد بهره وری شروع می شود.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی افزود: رشد بهره وری در گرو ایجاد فضای کسب و کار مطلوب که در آن رقابت شکل بگیرد، اطلاعات به صورت شفاف در اختیار همه قرار گیرد همچنین بهبود مدیریت امکان استفاده از فرصت ها را فراهم می کند.­امروز پاشنه آشیل بسیاری از بنگاه های ما صنعت مدیریت است.
وی گفت: ما امروز با چالش های زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی مواجه ایم و اگر نظام مدیریت صحیح ایجاد نکنیم که منجر به خلق و درک ارزش نشود، نمی توانیم از این شرایط خارج شویم.
محمدی افزود: ما در کنار سرمایه داخلی به جذب سرمایه خارجی نیاز داریم سرمایه گذاری خارجی در صورتی وارد کشور می شود که با زیر ساخت مناسب یا نیروی انسانی متخصص و نیروی کار ارزان وجود داشته ­­باشد.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی گفت: سرمایه گذاری باید بهره وری ما را افزایش دهد و محور رشد اقتصادی ما را به سمت بالا هدایت کند، اگر بازار های خارجی را با سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم می توانیم در صادرات نسبت به گذشته موفق عمل کنیم.
محمدی افزود: مقایسه 10 شرکت اول ایران و جهان نشان می دهد در جاهایی شباهت و در جاهایی اختلاف داریم، ما در شرکت های برتر در حوزه فرآورده های نفتی 2 شرکت، در حوزه فورچون 500­ چهار شرکت داریم و در خدمات رفاهی و رایانه چنین شرکت هایی نداریم، البته در فهرست فورچون 500 بانک ها و موسسات را داریم که بالای 29 درصد فروش دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران