پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354496 تاریخ : 1397/05/25-08:53:51
,10033,
برای رسیدن به توسعه پایدار راهی به جز مشارکت مردم نیست

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها:

برای رسیدن به توسعه پایدار راهی به جز مشارکت مردم نیست

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار راهی به جز مشارکت نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگلها، منطقه گیلان، وحید جعفریان در آیین افتتاحیه نهمین نشست سراسری شبکه سازمان های غیر دولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور که در سالن همایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برگزار شد، توسعه پایدار را موضوعی ساده اما پیچیده در برنامه ریزی دانست و اظهار کرد: روز به روز در تعریف «توسعه پایدار» با چالش های بیشتری مواجه می شویم.

مدیر کل دفتر آموزش، ترویج مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد باید در بحث توسعه پایدار با دقت و تامل بیشتری ورود کنند تا برنامه ریزی موثری داشته باشند، گفت: در حال حاضر بحث مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست به نوعی یک موضوع تخصصی است و نمی توان آن را جدا از علوم انسانی در نظر گرفت.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار و پایه ای علوم انسانی در برنامه ریزی محیط زیست و منابع طبیعی، عنوان کرد: شاید مدیریت و کنترل تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در ابتدا امکان پذیر باشد، اما هر چقدر تخریب بیشتر شود، بازگشت به شرایط اول را دشوارتر می کند. متاسفانه در برخی از حوزه های محیط زیست از خطوط قرمز عبور کرده ایم که بازگشت به شرایط اول را غیر ممکن کرده است.

جعفریان ادامه داد: اگر بپذیریم که انسان محور توسعه منابع طبیعی و محیط زیست است، نیازمند ظرفیت سازی و توانمندسازی برای مجموعه های دولتی هستیم که چگونه با ادبیات مشارکتی برنامه ریزی کنند. بی تردید مردم و جوامع محلی شرکای اصلی ما در حوزه مدیریت و حفاظت از منابع طبیعی هستند.

وی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار راهی به جز مشارکت نیست و عملا همه برنامه ریزی های ما باید در این سمت و سو تعریف شود و مورد بازخوانی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، با اشاره به سابقه دیرینه سازمان جنگل ها در مشارکت با سازمان های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری علاقمند است که ظرفیت های موجود را تقویت کند، زیرا سازمان های مردم نهاد حلقه واسط بین دولت و جوامع محلی هستند و لذا باید فصل جدیدی را در مدیریت منابع طبیعی رقم بزنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران