پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267620 تاریخ : 1395/12/14-12:24:32
,5,
برای انعقاد 25 قرارداد در حال مذاکره هستیم

زمانی نیامعاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی:

برای انعقاد 25 قرارداد در حال مذاکره هستیم

در شرایط کنونی اجماع علیه ترامپ است لذا چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد مگر اینکه سیاست‌هایش به گونه‌ای باشد که بخواهد ما از برجام خارج شویم، اما در هر صورت نشانه‌ها حاکی از آن است که برجام ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه سنا, امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی، در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی گفت: ما برای انعقاد 25 قرارداد در حال مذاکره هستیم که در صورت نهایی شدن بیش از 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وی با اشاره به این که بعد از برجام صادرات نفت دو برابر شده است، افزود: بالغ بر 34 میلیارد دلار در سال 95 عواید نفت و میعانات داشته‌ایم و در ماه‌های آخر سال 95 توانستیم 2 میلیون و 639 هزار بشکه نفت و میعانات صادر کنیم.

زمانی‌نیا به همکاری‌های توتال و ایران اشاره کرد و اظهار داشت: توتال اعلام کرده که منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است و ما نیز این شرکت را درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند 5 میلیارد دلار در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند. این شرکت از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از 20 میلیون دلار هزینه کرده و پروپوزال‌های خود را آماده کرده‌اند.

همچنین عباس عراقچی در این کنفرانس با اشاره به اینکه در قضایای برجام یکی از حوزه‌هایی که کمک زیادی به ما کرد نفت و گاز کشور بود، اظهار داشت: برجام در مسیر خود قرار دارد و موانعی را که بر سر راه اقتصاد کشور بود، پاکسازی کرد و اجازه داد اقتصاد پیشروی داشته باشد، اما ما نیز مدعی نیستیم که موانع غیربرجامی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین وزارتخانه‌هایی که از فرصت پسابرجام استفاده کرد وزارت نفت بود، گفت: اینکه در عرض یک سال میزان تولید و صادرات نفت را به حالت قبل باز گرداندیم شاهکار بود. ما طی مدت تحریم‌ها مشتریان خود را از دست داده بودیم و آنان با فروشندگان جدید قراردادهای بلندمدت امضا کرده بودند لذا وقتی می‌بینیم طی مدت یک سال پس از اجرای برجام توانستیم مشتریان خود را به بازار نفت کشور باز گردانیم کاری ارزشمند است.

عراقچی با بیان اینکه در حال حاضر 80 میلیارد دلار قرارداد در حال مذاکره است گفت: به اعتقاد من برجام در وضعیت مناسبی قرار دارد و آینده صنعت نفت و گاز روشن است.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ترامپ در حال ارزیابی برجام است که تا آخر اردیبهشت بیشتر طول نمی‌کشد و تا آن زمان مشخص می‌شود که سیاست دولت جدید آمریکا چیست ؟ اگر برجام نبود، ترامپ علیه ایران اجماع بین‌المللی تشکیل می‌داد. در حالی که در شرایط کنونی اجماع علیه ترامپ است لذا چاره‌ای جز تمدید برجام ندارد مگر اینکه سیاست‌هایش به گونه‌ای باشد که بخواهد ما از برجام خارج شویم، اما در هر صورت نشانه‌ها حاکی از آن است که برجام ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ترامپ بخواهد برجام را اجرا نکند هزینه‌های آن به خودش تحمیل می‌شود بنا بر این در این شرایط ما نیز باید هوشمندانه و هنرمندانه حرکت کنیم که هزینه‌ ای پرداخت نکنیم.

در ادامه عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پنل نفتی کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی گفت: صادرات فرآوردههای نفتی در سه ماه تابستان امسال روزانه 600 هزار بشکه بوده است و قرار است سال آینده صادرات فرآورده به 800 هزار بشکه در روز برسد.

وی امضای تفاهمنامهها و توافقها با شرکتهای بین المللی برای اجرای پروژههای پالایشی، صادرات انواع فرآورده های نفتی، تامین کاتالیست و تسهیل گشایش نقل و انتقال پول برای تامین مالی و افتتاح پروژهها را از اصلی ترین دستاوردهای برجام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه طبق قانون باید میزان مازوت تولید پالایشگاهها به کمتر از 10 درصد برسد افزود: در این زمینه نیازمند 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم که سه میلیارد دلار آن در قالب توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت کارها در پسابرجام، ادامه داد: امروز با توسعه صادرات فرآورده های نفتی جلوگیری از خام فروشی نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون وزیر نفت، با برنامه های اصلاحی در پالایشگاهها استانداردهای ما به استانداردهای جدید دنیا نزدیک شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران