پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388600 تاریخ : 1397/07/17-15:57:01
,17,21,
بدهی 12 هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران/اعتبار نگهداری و تعمیر راه‌ها از محل واگذاری پروژه‌ها تأمین شود

ملکشاهی راد:

بدهی 12 هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران/اعتبار نگهداری و تعمیر راه‌ها از محل واگذاری پروژه‌ها تأمین شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین گزینه در بحث پروژه های نیمه تمام، واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی است تا از منابع حاصل از این واگذاری ها، اعتبارات لازم برای تعمیر و نگهداری راه ها تأمین شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمدرضا ملکشاهی راد با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در توسعه راه های کشور، گفت: امروز وضعیت راه ها و تعمیر و نگهداری راه ها، فاقد اعتبارات مورد نیاز است و یکی از اشکالات دولت و وزارت راه  شهرسازی عدم تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه زیر ساخت ها حمل و نقل جاده ای و راه ها است.

اعتبار 5 هزار میلیاردی وزارت راه و شهرسازی در سال 97/ بدهی 12 هزار میلیاردی وزارتخانه به پیمانکاران

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بر اساس آمارها، اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال 97 جمعا حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است، افزود: این میزان ردیف اعتبار در حالی در بودجه تعیین شد که این وزاتخانه حدود 12 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهی دارد.

حدود 240 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام در کشور وجود دارد

ملکشاهی راد ادامه داد: امروز در مجموع حدود 240 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام در کشور وجود دارد، که اعتبارات تخصیص یافته با میزان بدهی ها و اعتبارات مورد نیاز قابل مقایسه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در سال گذشته 68 هزار میلیارد تومان بودجه را در این حوزه پیش بینی کرد، اما این اعتبارات تا چه میزانی محقق می شود، جای سوال دارد.

وی ادامه داد: به طور معمول کمتر از 50 درصد از اعتبارات تخصیص داده می شود، زیرا بسیاری از پیش بینی های مالی محقق نمی شود.

اعتبار نگهداری و تعمیر راه‌ها از محل واگذاری پروژه‌ها تأمین شود

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی بهترین راه و گزینه در بحث پروژه های نیمه تمام، واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی است تا از منابع حاصل از این واگذاری ها، اعتبارات لازم برای تعمیر و نگهداری راه ها تأمین شود، به طور مثال می توان برخی از پروژه های بیمارستانی را در این رابطه واگذار کرد، در غیر این صورت ده ها سال باید منتظر تکمیل پروژه ها باشیم که قطعا در آن زمان این زیرساخت ها و امکانات فرسوده شده اند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران