پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265069 تاریخ : 1395/11/03-09:47:59
,15,
بخش خصوصی و دانشگاهی برای راه اندازی شبکه اجتماعی بومی تلاش کنند

واعظی:

بخش خصوصی و دانشگاهی برای راه اندازی شبکه اجتماعی بومی تلاش کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اختصاص مشوق هایی برای راه اندازی شبکه های اجتماعی بومی اشاره کردو خواستار آن شد بخش خصوصی و دانشگاهی کشور نسبت به راه اندازی چنین شبکه های اقدام کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری درتازه ترین گفت و گوی تلویزیونی خود بامردم ضمن اشاره به حقوق شهروندی، تاکید کرد: « مردم باید به حقوق خودشان توجه کنند، مساله استفاده از فضای مجازی و شبکه های مجازی در چارچوب قانون حق مشروع مردم است، اینطور نیست که هر کس بتواند فردا صبح بگوید مردم از این فضا استفاده کنند یا نکنند.»

در همین رابطه محمود واعظی، شبکه های اجتماعی بومی را بهترین ظرفیت برای استفاده مردم از حق خود در این باره دانست و افزود: ایجاد و راه اندازی شبکه اجتماعی بومی به جد مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و جذابیت های فراوانی برای ایجادکنندگان آن در نظر گرفته شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با بیان اینکه تا راه اندازی شبکه های اجتماعی بومی مردم می توانند از شبکه های موجود استفاده کنند، افزود: تماس هایی با مسوولان شبکه های اجتماعی خارجی گرفته شده و از آنان خواسته شده است نسبت به رعایت حریم خصوصی کاربران ایرانی همه تلاش خود را بکارگیرند.
واعظی ادامه داد: رعایت همه قوانین و مقررات کشورمان و همچنین مسدود کردن همه سایت ها و پیام های غیر اخلاقی از مسوولان خارجی شبکه های اجتماعی خواسته شده است تا مردم ایران راحت تر بتوانند از این نوع شبکه ها استفاده کنند.
عضو کابینه دولت یازدهم افزود: غالب مردم به دنبال استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی هستند و راه اندازی شبکه اجتماعی بومی می تواند این خواسته مردمی را برآورده کند.
وی از تشویق بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان با کمک دانشگاه ها برای راه اندازی شبکه اجتماعی داخلی خبر داد و خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی داخلی می توانند بهتر در اختیار مردم باشد، ضمن این که پایبندی بیشتری به حفظ قوانین کشور خواهند داشت.
واعظی گفت: شبکه اجتماعی بومی با توجه به این که از پهنای باند داخل استفاده می کند و بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد بود 50 درصد تعرفه ارزان تر اینترنت برای مردم به همراه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: علاوه برآن سرعت دسترسی به مطالب در شبکه اجتماعی داخلی افزایش می یابد و کیفیت هم بسیار بالاتر خواهد بود.
واعظی با تاکید بر این که دنبال ایجاد شبکه های بومی منطبق با نیازهای داخلی هستیم، گفت: شبکه های اجتماعی خارجی باید رعایت همه تاکیدهای ایران از اصول اساسی فعالیت آنان باشد، زیرا اکنون بسیاری از خانواده ها از این شبکه های استفاده می کنند.
عضو هیات دولت یازدهم استفاده مفید بیشتر مردم از شبکه های اجتماعی را یادآورشد و بیان داشت: درصد بسیار کمی دنبال مطالب غیر اخلاقی هستند که آنها هم باید از طریق دستگاه های ذیربط رسیدگی شود.
براساس آمار منتشر شده، بیش از 40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد و در این بین حدود 30 میلیون ایرانی از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.
پیشتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حمایت از شبکه های اجتماعی بومی تاکید کرد و آماری از فعالیت شبکه های اجتماعی در ایران به اطلاع رساند که بر این اساس حدود 200 شبکه‌ اجتماعی داخلی و خارجی در ایران فعالیت می‌کنند و هر یک از آن‌ها بالای 10 هزار نفر عضو دارند.
تعداد کاربران ایرانی تلگرام 24 میلیون برآورد می‌شود و 14 میلیون عضو ایرانی نیز در واتس اپ فعالیت می‌کنند. اینستاگرام هم بین 12 تا 14 میلیون کاربر در ایران دارد. 
فیروزآبادی در ادامه افزود، شبکه های غربی به دلیل قابلیت تکنولوژیکی بهتر و خدمات و امکانات مناسب‌تر توانسته‌اند تعداد کاربران بیشتری را جذب خود کنند و این موضوع امری طبیعی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران