پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376654 تاریخ : 1397/06/24-10:30:08
,10033,
بحران آب و خاک قابل درمان است

نائب رئیس انجمن آبخیزداری کشور:

بحران آب و خاک قابل درمان است

نائب رئیس انجمن آبخیزداری کشور گفت: بحران آب و خاک و محیط زیست در کشور با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی در کشور قابل درمان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، سعادت در نشست تشریح برگزاری همایش آبخیزداری در اردبیل اظهار کرد: انجمن آبخیزداری به عنوان یک انجمن علمی با بهره‌گیری از ظرفیت یک هزار نفر از اعضا و مجموعه اساتید، محققان و کارشناسان تنها به شکل واسطه‌ای عمل کرده و در حوزه اجرا و یا دخالت سایر نهادهای دولتی هیچ ماموریتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این انجمن در حقیقت نقش واسطه‌ای را در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری انجام می‌دهیم و سعی داریم تا با کمک و راهنمایی بستر عبور از بحران آب، خاک، مسایل زیست محیطی و تامین موادغذایی را به وجود آوریم.

نائب رئیس انجمن آبخیزداری کشور گفت: این انجمن همه ساله همایشی را با محوریت اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان‌های مختلف برگزار می‌کند که در طول یک سال تمام تمهیدات و مقدمات کار در این حوزه فراهم می‌آید تا در این همایش آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی ارائه شده و شرکت کنندگان با قرار گرفتن دو روز در کنار هم بتوانند به تبادل تجربیات بپردازند.

سعادت ادامه داد: ما باید در حوزه آموزش، اجرا و تحقیقات در کنار هم باشیم تا بتوانیم شرایط بحرانی را در حوزه مرتع و جنگل‌ها پشت سر گذاشته و اسباب صیانت از این سرمایه‌های طبیعی و خدادادی را فراهم آوریم.

وی افزود: ما در 20 روزی که به برگزاری این همایش فرصت داریم باید کاستی‌ها و نقص‌ها را برطرف کرده و زمینه برگزاری یک همایش مطلوب با خروجی کیفی‌تری را شاهد باشیم.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه گفت: دانشکده کشاورزی با 90 هیئت علمی در هشت گروه آموزشی، 13 رشته کارشناسی، 28 رشته کارشناسی ارشد و 18 رشته دکترا با 2 هزار دانشجو فعالیت می‌کند که این دانشکده قدمتی 40 ساله دارد.

قربانی خاطرنشان کرد: این دانشکده تعامل و همکاری خوبی را با دستگاه‌های اجرایی و انجمن آبخیزداری دارد که بر اثر این تعامل همایش علوم آبخیزداری و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست روزهای دهم و یازدهم مهرماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این همایش در 12 محور مرتبط با بخش آب و خاک، منابع طبیعی، محیط زیست، آلودگی‌های این منابع با همکاری انجمن آبخیزداری ایران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار خواهد شد.

قربانی افزود: برای این همایش 265 مقاله ارسال شده که 42 مقاله شفاهی و 198 مقاله نیز به شکل پوستر می‌باشد که در حاشیه این همایش چهار کارگاه آموزشی و همچنین نمایشگاه تخصصی، مسابقه عکس و تجلیل از پایان‌نامه‌های برتر به همراه نشست مدیران این حوزه برگزار خواهد شد.

وی به آمار بالای فرسایش خاک در کشور به ازای هر هکتار 12 تن اشاره کرد و گفت: رویکرد دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاه نسل سوم و چهارم ارتباط‌گیری با جامعه، توانمندسازی جوامع و همچنین ارائه راه حل برای مشکلات جامعه است.

قربانی به شرایط شکننده تخریب مراتع سه برابر تا متوسط احیا و تخریب جنگل دو برابر تا متوسط احیا اشاره و تصریح کرد: ما برای عبور از این شرایط بحرانی باید از توان علمی و تحقیقاتی و همچنین ایده‌های جدید استفاده کنیم تا یک مدیریت بهینه منابع و امکانات اتفاق بیفتد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران