پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315335 تاریخ : 1396/11/23-17:58:04
,17,10028,
باید نهادهای توسعه صادرات تشکیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید نهادهای توسعه صادرات تشکیل شود

ربیعی گفت: متاسفانه هنوز نهادهای توسعه صادرات نداریم و باید به سمت تشکیل این نهادها برویم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی ربیعی امروز (دوشنبه) در کارگروه تخصصی بررسی مباحث توسعه اشتغال که با حضور استانداران در وزارت کشور برگزار شد، افزود: مشکل بنگاه های اقتصادی متعدد است و می توانیم با ایجاد کلینیک های اشتغال بسیاری از موانع را شناسایی و رفع کنیم.

وی پیشنهاد کرد سامانه ای برای طرح روزانه مشکلات از سوی استانداران طراحی شود. 
ربیعی تاکید کرد تا سه سال پیش در کشور سیاست اشتغال نداشتیم و باید بدانیم سیاست اشتغال با سیاست تولید متفاوت است؛ زیرا در سیاست های اشتغال ما همواره با عرضه نیروی کار روبروییم.
«باید سیاست های تولید و سیاست های اشتغال جداگانه بررسی شوند .همچنین ضروری است ابهام در زمینه بهبود فضای کسب و کار از بین برود و سیاست های تثبیت شغل و کار بر اساس رسته های پرکشش استانی را در دستور کار خود قرار دهیم».
وی مهمترین موضوع کنونی اشتغال را تثبیت شغل دانست و گفت: باید سیاست های مداخله ای در بازار کار را پیگیری کنیم زیرا یارانه مزد و مشوق های کارفرمایی اهمیت دارد. 
ادامه داد: در صورتی که این سیاست ها (مشوق کارفرمایی و یارانه مزد) را پیگیری کنیم با 30 هزار تا 40 هزار میلیارد ریال اعتبار حدود 200هزار تا 300 هزار شغل ایجاد می شود. 

 45 هزار کارشناس خارجی در طرح اشتغال فراگیر همکاری می کنند 
«در اشتغال فراگیر روی رسته های پر کشش استان تاکید می شود اما فقط با تخصیص تسهیلات، شغل ایجاد نمی شودو به همین منظور وزارت کار مطالعه عمیقی روی رسته های پر اشتغال در استان ها انجام داده است».
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد امسال درصددیم موانع اشتغال فراگیر را رفع کنیم و ادامه داد: 45 هزار کارشناس خارجی در طرح اشتغال فراگیر همکاری می کنند که بارها به استان های مختلف رفته اند و رسته های مختلف را بررسی کرده اند.
به گفته وی، می توان با برخی مداخلات در حوزه های کوچک اشتغال زیادی در کشور ایجاد کرد، برای نمونه با تغییر تعرفه در بخش ابریشم می توان شاهد اشتغالزایی گسترده بود.
وی پیشنهاد ایجاد پنجره واحد به منظور ایجاد الگوی توسعه مناطق را مطرح و اضافه کرد: در بخش اشتغال خانگی و اشتغال حمایتی در سال آینده برنامه هایی جدی را دنبال می کنیم.
ربیعی تاکید کرد اکنون در موضوع مهارت در استان ها مشکل جدی داریم که باید آموزش های مهارت در این مناطق جدی گرفته شود.
وی با اشاره به موفقیت طرح های اشتغال در استان کرمان گفت : علت موفقیت ایجاد اشتغال در کرمان نهادسازی در استان بوده است.
به گفته وی، استان کرمان در زمینه اشتغال های حمایتی اجتماع محور مناسب عمل کرده است و می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.
 ایجاد اشتغال مولد و پایدار از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران