پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351872 تاریخ : 1397/04/14-13:14:42
,11,
باید معافیت مالیاتی حذف و به جای آن مشوق های مالیاتی، تدوین شوند

وزیر راه و شهرسازی:

باید معافیت مالیاتی حذف و به جای آن مشوق های مالیاتی، تدوین شوند

وزیر راه و شهرسازی: باید معافیت مالیاتی حذف و به جای آن مشوق های مالیاتی، تدوین شوند تا بتوان بخش مسکن را ساماندهی کند.وی بر ضرورت تدوین بسته های مالیاتی هم به نفع بازار اجاره و هم به نفع بازار فروش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس آخوندی امروز(پنجشنبه) در نشست چالش های بخش مسکن و راهکارهای آن، ورود دولت به بخش مسکن در شرایط فعلی را مخرب توصیف کرد و افزود: تکرار تجربه شکست خورده، مضر است.

وی بر ضرورت اجتناب از تصمیم های هیجانی در بخش مسکن در شرایط فعلی تاکید کرد.
آخوندی گفت: مداخله دولت در سال های 85 و 86 در بخش مسکن نه تنها کمک کننده نبود، بلکه مخرب بود و سیاست های مسکن مهر در آن دوره با شکست مواجه شد.
وی با اشاره به میانگین تورم عمومی در فاصله سال های 85 تا 92 که 21.9 درصد بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تورم بخش مسکن، 27.4 درصد در همین دوره بود که نشان دهنده بیشترین مداخله دولت و ناکارآمدی این مداخله بود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شرایط فعلی نباید به سمت پیشنهادهایی که به ظاهر جذاب و شیرین است، اما در واقعیت با شکست مواجه شده است برویم.
آخوندی اظهار داشت: باید به تجربیات گذشته نگاه کرده و از تکرار تجربیات جدید که با شکست مواجه شده است، خودداری کنیم.
وی بر ضرورت اجتناب از سیاستی که حقوق مالکیت را در این شرایط مخدوش کند، تاکید کرد و گفت: هر گونه نادیده انگاشتن حقوق مالکیت در این شرایط ، اثرات منفی در بخش های دیگر خواهد داشت.
آخوندی با بیان اینکه اکنون بخش مسکن، متکی به بخش خصوصی است گفت: اگر دولت در چنین شرایطی وارد بخش مسکن شود، این ورود به ضرر سیاست های کوتاه مدت است و اساسا این بخش را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.
وی گفت: در شرایط فعلی نباید قانون زیر پا گذاشته شود، زیرا اگر قانون مورد بی مهری واقع شود، ریسک در جامعه افزایش خواهد یافت.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید معافیت مالیاتی حذف و به جای آن مشوق های مالیاتی، تدوین شوند تا بتوان بخش مسکن را ساماندهی کند.
وی بر ضرورت تدوین بسته های مالیاتی هم به نفع بازار اجاره و هم به نفع بازار فروش تاکید کرد.
آخوندی خواستار توجه به بازارگاه های اینترنتی برای سامان دادن به التهابات مسکن شد و گفت: سیاستی اتخاذ شود تا به جای اخذ مالیات از خانه های خالی، مالیات از سوداگری زمین، جایگزین آن شود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید مراقب بود اتخاذ تصمیم ها بازار را با محدودیت مواجه نکند بلکه این سیاست ها و تصمیم ها در جهت بازار باشد و علاوه بر آن محدودیت های واقعی مانند محدویت های بودجه ای خانواده ها مدنظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: دولت به دنبال تعادل بخشی به بازار است و قرار نیست به این بخش با وجود فعالیت بخش خصوصی وارد شود.
آخوندی ادامه داد: یکی از مباحث در شرایط هیجانی، افزایش قیمت ها است و آنچه که می تواند به کاهش قیمت ها کمک کند دسترسی آزاد به اطلاعات است و بر همین اساس دولت مصمم به راه اندازی بازارگاه اینترنتی در بخش مسکن است.
وی اظهار داشت: تسریع در ایجاد این بازارگاه کمک بسیار خوب در تثبیت شرایط بازار مسکن خواهد بود و با توجه به وجود 340هزار متقاضی مسکن در صندوق مسکن یکم، این بازارگاه خواهد توانست هیجانات را کنترل کند.
وی بر ایجاد بانکی توسعه ای در بخش مسکن تاکید و خاطرنشان ساخت: بانک توسعه ای می تواند درشرایط رونق و رکود بخش مسکن به درستی عمل کرده و نیازها را برطرف سازد.
آخوندی به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد واحدهای مسکونی در بافت های شهری اشاره کرد و از ارائه طرحی خبر داد که بر اساس آن مالیات از سوداگری زمین، جایگزین اخذ مالیات از خانه های خالی شود تا به این ترتیب مشکل 40 ساله نقش زمین در افزایش قیمت مسکن تا حدود زیادی برطرف شود.
وی بر تدوین سیاست هایی برای افزایش قدرت خرید تاکید کرد و گفت: اگر قدرت خرید مردم افزایش نیابد در بخش عرضه مسکن با مشکل مواجه خواهیم شد.
آخوندی بر پیروی سیاست های برنامه ریزی شهری و مسکن از نظام آمایش سرزمین تاکید کرد و گفت: باید اختصاص تسهیلات در بخش ساخت وساز به سمت شهرستان ها باشد و از تمرکز زدایی در کلان‌شهرها خودداری کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران