پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315294 تاریخ : 1396/11/23-10:27:34
,6,
باید جریان ورود خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یابد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :

باید جریان ورود خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یابد

ناوگان حمل و نقل سنگین به دلیل مصرف بالا و استفاده از سوخت غیر استاندارد و عدم برخورداری از ایمنی لازم باید هرچه سریعتر نوسازی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی محمد شاعری اظهار داشت: متاسفانه افزایش تصادفات جاده ای ،افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا در کلان شهرها هزینه های ملی را بر دوش کشور تحمیل می کند و همگی این موارد از تردد خودروهای سبک و سنگین فرسوده در ناوگان حمل نقل ناشی می شود.

وی گفت : جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین ، باید نسبت به بومی سازی و تولید وسائط نقلیه استاندارد و منطبق با نیاز داخلی اقدام شود.

وی افزود: در صورت حمایت دولت و مشارکت خودروسازان با شرکتهای معتبر قطعا شاهد پیشرفت شگرفی در صنعت خودرو خواهیم بود؛ البته این شراکت باید امکان بومی سازی و اشتغالزایی را در کشور فراهم نماید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص ورود خودروهای هیبریدی به کشور گفت : چنانچه دولت در کاهش تعرفه های خودروهای هیبریدی اقداماتی را انجام دهد و این نوع خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومی راه پیدا کنند مسلما با کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت رو به رو خواهیم بود.

شاعری افزود : البته باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل، واردات خودرو در حد ضرورت انجام گیرد و از طرفی صنعت خودرو با مشارکت شرکت های معتبر جهانی خودورهایی با سطح کیفی بالا و با فناوری روز تولید نمایند قطعا با پیشرفتی شگرف روبه رو خواهیم بود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشوری مانند چین و کشورهای آسیای شرقی با استفاده از فناوری های روز دنیا و همچنین مهندسی معکوس از صنعتگران داخلی خود که بهترین برندها را به بازار جهانی عرضه نموده حمایت می کنند و از طرفی نیاز داخلی خود را با حمایت از صنعت خودروسازی فراهم می کنند.

شاعری تصریح کرد : امروز توان مهندسی در صنعت خودرو ایران در حدی است که می توان گام جدی را با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی برداشت و خودروسازی توانمند را در داخل ایجاد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران