پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278719 تاریخ : 1396/01/28-15:57:36
,17,
بانک مهر اقتصاد هم غیرمجاز شد؟!

سپرده‌گذاران در انتظار پاسخ مدیران

بانک مهر اقتصاد هم غیرمجاز شد؟!

سایت رسمی بانک مرکزی نام موسسه اعتباری مهر اقتصاد را که چندسالی است به نام بانک مهر اقتصاد فعالیت می‌کند را از فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز رسمی فعالیت خط زد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کمی به عقب یازمیگردیم ، بانک مهر اقتصاد از ابتدای شروع فعالیت خود در سال 1372 با نام موسسه قرض الحسنه بسیجیان با هدف ایجاد زمینه های مساعد جهت رشد اقتصادی جامعه و ارتقا سطح رفاه اجتماعی آحاد ملت آغاز بکار کرد.

این موسسه در سال 1379 بدلیل رشد و توسعه موسسه و جوابگو نبودن فعالیت  های قرض الحسنه برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان درخواست تبدیل از موسسه قرض الحسنه به موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و بدین ترتیب موسسه از سال 1381 حائز شرایط ارتقاء به موسسه مالی و اعتباری شناخته شد.

سوال سپرده‌گذاران مهر اقتصاد و مشتریان آن این است که چه دلیلی باعث شده که در وب‌سایت رسمی بانک مرکزی که اخیرا به روز رسانی شده نام مهر اقتصاد از فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری دارای مجوز حذف شده است؟

گفتنی است در بین موسساتی که نامشان در فهرست مجازهای بانک مرکزی قرار ندارد، بانک مهراقتصاد از جمله نهادهایی است که از سال 92 تا کنون روند دریافت مجوز را طی می کند و هنوز موفق به دریافت مجوز نشده است.

این مطلب خود بسی جای تامل دارد که در بالای سایت بانک مرکزی این جمله به چشم میخورد:  « توجه به این مهم ضروری است که بانک‌ها و موسسات اعتباری یا سایر نهادهایی که نام آنها در فهرست قرار ندارد، دارای مجوز از این بانک نبوده  و مسئولیت ناشی از عملکرد ناصحیح آنها مستقیماً متوجه کسانی می‌شود که به این موسسات مراجعه داشته‌اند. »




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 368
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران