پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282170 تاریخ : 1396/05/07-16:26:01
,2,15,
بانک ملی ضامن امنیت بام و بله

بانک ملی ضامن امنیت بام و بله

گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در صنعت بانکی کشور همراه با افزایش فعالیت موسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی، علاوه بر بالابردن دامنه انتخاب و تنوع خواسته های مشتریان، بیش از پیش بازار این حوزه را رقابتی کرده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، « بام » و « بله » نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی است که با فضایی کاملاً متفاوت از آنچه تاکنون مشتریان از اینترنت بانک ملی می شناختند، به مشتریان بانک ملی سرویس می دهد.

درباره سامانه « بام » و « بله » ، مصاحبه ای با دکتر فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد داشته ایم که مشروح این مصاحبه را در زیر مطالعه نمایید:

جناب خالقی ابتدا راجع به سامانه بام توضیحاتی به ما میدهید؟

سامانه بام بالغ بر یک سال و نیم گذشته برای بانک ملی ایران به عنوان سامانه بانکداری الکترونیکی طراحی شده است.

بام برگرفته است از ابتدای حروف بانک اول من که در فضای کنونی بهتر است بانک امن من تعبیر کنیم.

شاخصه های بانکداری الکترونیکی در سامانه بام به گونه ای با وسواس و دقت بالا طراحی شده است که می توان گفت یک خدمت متمایز از سایر بانک ها ارائه شده است. سامانه بام در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در سال 1395 از نگاه خبرگان حوزه فن آوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور نیز به عنوان رتبه اول نوآوری در میان محصولات بانکی کشور شناخته شد که خود گواه این مدعی است.

بام قابلیت آن را دارد که هم مراودات مالی خود را انجام دهید و هم بتوانید مدیریت های حساب های خود را داشته باشید.

بام تاکنون چند عضو دارد و برنامه ای برای افزایش اعضاء آن دارید؟

بام تا کنون چیزی حدود بر یک میلیون و دویست هزار نفر عضو دارد و یکی از ویژگی های خاص آن این است که 10 درصد تراکنش های بانک روی این اپلیکیشن انجام میشود.

برای افزایش کاربر سامانه بام نیز ما بازار هدفمان مشتریان بانک ملی هستند.

اگر ما بتوانیم ده درصد ازحدود سی میلیون مشتری بانک ملی را ملاک عضویت در سامانه قرار دهیم این خود یک بازار هدف خیلی خوب است و برای تایید این حرف شاهد تبلیغاتمان در این زمینه هستید.

راجع به سامانه « بله » هم توضیحاتی را برای ما ارائه میکنید؟

سامانه بله یک سامانه پیام رسان است که نامگذاری آن از پرکاربردترین کلمه محاوره یعنی بله برگرفته شده است.یکی از کارهایی که به پرداخت موبایلی کمک می کند؛ برنامه "بله" است که حمایت بانک ملی و پشتیبانی عملیاتی شرکت داده ورزی سداد را دارا است.

مزیت شبکه اجتماعی "بله" نسبت به سایر شبکه ها، در این است که نرم افزار آن به گونه ای توسط متخصصین ایرانی طراحی و نوشته که موضوع پرداخت به خوبی در بستر آن تعریف شده است.

این موضوع در دنیای کنونی به عنوان یکی از خدمات مهم و ارزش افزوده ایست که مردم به خوبی می توانند در کنار چت، گفتگوی فردی و گروهی، ارسال عکس و فیلم از آن بهره مند شوند.

عملکرد سامانه بله نیز به این شکل است که کاربر یک شماره کارت را روی حساب کاربری خود اضافه کرده و از این طریق میتواند موضوع پرداخت را برای دیگر کاربران عضو سامانه انحام دهد.

فرآیند پرداخت در اپلیکیشن "بله" بااتصال به سامانه بام بانک ملی انجام می شود از این رو این پیام رسان از ضریب اطمینانی درگاه های بانک ملی و سامانه بام این بانک، برخوردار و نگرانی در خصوص امنیت برای کاربران وجود ندارد.

به عنوان سخن آخر؟

به عنوان سخن پایانی می خواهم بگویم که وظیفه ما و تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات بانکی این است که در داخل کشور به موقع نوآوری ها را شناسایی کنیم و در مرحله بعد این نوآوری ها را متناسب با شرایط و ضوابط داخلی بومی سازی و سپس سرویس های مبتنی بر این نوآوری ها را ارائه کنیم و با بهبود تجارب کاربری مشتریان سعی در ایجاد رضایتمندی و افزایش مشتریان در این حوزه داشته باشیم.

بانک مرکزی ایران نیز لازم است یک تعادل و نظمی را در ایجاد مقررات و همچنین حذف مقررات زائد به منظور ترویج نوآوری در حوزه بانکی داشته باشد و این فعالیت ها را در سریع ترین زمان ممکن به انجام رساند زیرا تکنولوژی آن قدرها صبر و تعلل ندارد و هرگونه تأخیری در این زمینه موجبات عدم رشد مناسب را به وجود خواهد آورد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 449
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران