پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375217 تاریخ : 1397/06/06-12:11:23
,10033,
بالاترین نرخ بحران در آب، هوا و خاک ایران/حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه دولت نیست(بخش اول)

بالاترین نرخ بحران در آب، هوا و خاک ایران/حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه دولت نیست(بخش اول)

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: اگر سه عنصر آب، خاک و هوا را رکن اساسی زمین قرار دهیم، می‌بینیم که کشور ما شرایط مطلوبی ندارد.‌

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود تجریشی در برنامه" آب را گل نکنیم" از رادیو گفتگو  که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به وظایف معاونت محیط زیست انسانی گفت: وقتی انسان را محور می گیریم، آنچه پیرامون انسان شکل می‌گیرد، درحوزه معاونت محیط زیست انسانی قرار می‌گیرد. آب، خاک وهوا که مجموع آنها می‌شود محیطی که انسان بر آن اثر می‌گذارد و بر اساس عملکردش از آن اثر می پذیرد.

 وی افزود: اگر آب و خاک و هوا را بخواهم به عنوان سه رکن اصلی مطرح کنیم می بینیم در هیچ کدام شرایط خوبی نداریم.

آب بحران زده است

بالاترین نرخ برداشت آب را در دنیا داریم. تجریشی با تاکید بر این موضوع گفت: نحوه الگوی مصرف و استفاده از آب به سمتی رفته که در5 دهه اخیر از کشوری که می‌توانستیم مصارف بهینه منابع آبی داشته باشیم به سمتی رفتیم که آبهای سطحی و منابع آبی زیر زمینی را به بیشترین شکل استفاده و به وسیله پمپ ها استخراج کردیم. در حال حاضر شاهد مصرف 110 درصدی آب‌های تجدید پذیر هستیم.

خاک فرسوده ایران

بالاترین نرخ فرسایش خاک را نیز ایران دارد. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را مطرح کرد و گفت: تمام اتفاقات در محیط‌های انسانی به سیاست و مدیریت خود ما باز می‌گردد. فرسایش خاک به واسطه فعالیت‌های کشاورزی و چرای نا محدود دام است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه کلانشهرهای ایران بالاترین نرخ آلودگی هوا را دارند، تصریح کرد: عمده مشکلات و معضلات زیست محیطی به عدم هماهنگی دستگاه‌ها و الگوی زندگی باز می‌گردد.

هوا در بحران

تجریشی در این برنامه رادیویی به آلودگی شدید هوا و وضع نامطلوب کیفیت آن اشاره کرد وگفت: در بحث هوا نیز برخی سیاست ها، نحوه نگاه، تصمیم گیری‌ها و سبک زندگی ما تاثیر عمیقی گذاشته است. در تهران و کلانشهرهای دیگر الگوی تک سرنشینی و استفاده از خودروی شخصی بر استفاده از وسایل حمل نقل عمومی غالب شده که همین امر باعث افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها شده است. البته می توانیم  تهدیدها را به فرصت‌های خوبی تبدیل کنیم.

وقتی به جایگاه جهانی مان نگاه می کنیم در بین 80 تا110  کشورهستیم که عمده آن به عدم هماهنگی بین دستگاهها داریم و از منابع طبیعی به عنوان موتور توسعه استفاده کردیم و مردم کم کم احساس کردند محیط زیست وظیفه دولت است. فرصت هایی هم هست می بینیم میتوانیم این تهدید ها را به فرصت هایی تبدیل کنیم .اول باید به این جمع بندی برسیم که مشکل وجود دارد و خودمان این مشکل را ایجاد کردیم و باید به دنبال راه کار حل این مشکلات باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران